Unitas'30 F6

11-04-2015 10:30 Unitas'30 F6 Sprundel F2 , 6-1

Unitas F6 soeverein naar het Kampioenschap

www.unitas30.nl
Afgelopen zaterdag stond de kampioenswedstrijd op het programma. Met Sprundel F2 een bekende tegenstander. Een gelijkspel was voldoende voor het kampioenschap.

Na het op 2 punten nipt mislopen van het kampioenschap in de najaarscompetitie, waren we extra gebrand. De koppies van de spelers van F6 stonden gespannen. Voor sommige spelers de eerste mogelijkheid om kampioen te worden voor andere voor het tweede keer (lees F11 vorig seizoen).

Sprundel had een stugge verdediging opgesteld. We hadden moeite om het gaatje te vinden. De score werd geopend door Sprundel F2 met een eigen doelpunt met een van richting verandert schot. Daarna volgde er een corner, genomen door Jeroen en knap ingekopt door Sem. Kop-doelpunten komen zelden voor bij de F jeugd, en dat ik een kampioenswedstrijd. Het doelpunt werd uitbundig gevierd door het thuispubliek. Opa's en Oma's op de banken.
Het 3de doelpunt werd gemaakt door de spits met het neusje voor de goal, Shamil. Het harde werk van Veron werd net voor rust beloond met een doelpunt 4-0.
De gehele eerste helft vond het spel plaats op de helft van Sprundel, Jason onze keeper heeft praktisch geen bal gehad.

De tweede helft begon zoals de eerste helft. Unitas in de aanval, Sprundel in de verdediging en alle hands aan dek. Zelfs de gevaarlijke spits nr. 4 van Sprundel was meedere malen terug te vinden in een verdedigende rol.
Na een wissel moment tussen Josh en Sem en daarbij onstane verwarring, werd de spits van Sprundel in stelling gebracht en kon deze de 4-1 binnenwerken.
De tweede helft werd gekenmerkt door lange rushes van Veron van achter naar voor met een ultieme schotpoging op of naast het doel. Ook Wesley had een aantal rushes in huis, dit keer zonder te scoren. Toch was het Veron die het verschil in doelpunten verder opschroefde naar 5-1 en 6-1.

Na het verlossende fluitsignaal en aansluitend de penalty's stroomde de tribune leeg. Uitzinnige fans kwamen het veld op om de spelers te feliciteren. Het feestgedruis verplaatste zich naar de kleedkamer waar party-poppers werden afgevuurd en Champagne op de juiste manier werd ontkurkt.

In de kantine volgde een ware inhuldiging van een groot kampioen, opruiende muziek, een wild publiek, frietjes en ranja. Met als klap op de vuurpijl een enorme Kampioens-Beker, die werd gesponsord door "t Pashuiske".

Units F6 is de eerste kampioensploeg binnen Unitas, deze voorjaarscompetitie! Knap werk van onze mannen.

Door: Ronald Verheijen , 16-04-2015 00:00