Unitas'30 E2

11-04-2015 09:30 UVV'40 E1 Unitas'30 E2 1-2

Niet goed, wel de punten.

Vandaag moest Unitas E2 aantreden voor de return tegen UVV '40 E1. Vorige week werden tegen deze tegenstander onnodig punten verloren dus moest er vandaag iets rechtgezet worden.
Waar het aan lag weet ik niet, maar waar vorige week door beide ploegen nog prima verzorgd voetbal op de mat gelegd werd was hier deze week aan beide kanten geen sprake van en moest het vooral van hard werken komen. Hierin schoten de jongens van Unitas in de eerste helft veel tekort en was de 1 – 0 ruststand in het voordeel een terechte afspiegeling van de krachtsverhoudingen.
Na een donderspeech in de rust gingen de jongens van Unitas getergd en vooral boos terug het veld in, maar gelukkig wel met het gewenste resultaat.
Het voetbal zelf werd en niet veel beter op, maar de inzet was er ineens wel. Duels werden veel feller ingegaan en er werd net een stapje extra gedaan om elkaar te helpen.
Gevolg was dat Unitas de tweede helft UVV vast zette op eigen helft zonder overigens veel kansen te creëren. Veelzeggend was de manier waarop de (overigens dikverdiende) gelijkmaker viel. Een voorzet van rechts verdween via de voet van een tegenstander onhoudbaar achter de eigen keeper.
Lang zag het er naar uit dat dit de eindstand zou worden, maar waar in andere wedstrijden nog wel eens het geluk aan de zijde van de tegenstander was, zat het deze keer Unitas eens mee.
Waar de keeper van UVV in de tweede helft al vele prachtige reddingen had verricht, moest hij in de laatste minuut op een schot van een meter of 20 het antwoord schuldig blijven en zodoende kwam de, op basis van de tweede helft, verdiende 1 – 2 eindstand in het voordeel van Unitas op het scorebord.
Mede door de andere uitslagen blijft het spannend in deze competitie en zijn er met nog twee wedstrijden te spelen nog 4 ploegen welke strijden om de eerste plaats
Volgende week staat de volgende topper thuis tegen The Gunners op het programma. Gezien de eerdere drie onderlinge ontmoetingen tussen deze twee teams belooft het weer een prachtige pot voetbal te worden waar voor het publiek volop te genieten valt.
Door: Bert Lambregts , 12-04-2015 00:00