28-03-2015 11:00 Gloria UC E2 Unitas'30 E5 0-4

E5 pakt de draad weer op.

Na de misstap van vorige week, vond E5 dat het vandaag nodig was om de boel weer even recht te zetten. Hoewel Gloria als laatste op de ranglijst staat blijft het een lastige tegenstander. Neem daarbij dat het weer (miezer regen) en het veld (echt gras, ha) ook niet echt gunstig uitviel voor E5, zou het toch nog wel eens lastig kunnen worden.

Dat bleek ook wel in de 1e helft. Kansen kreeg E5 ook wel, maar dat gold ook voor Gloria. E5 had het wat moeilijk en dat resulteerde in lange halen naar voren en niet echt zorgvuldig samenspel. Ook de keeper van Gloria was een flinke sta in de weg. Roman bleek ook vandaag weer in uitstekende vorm te verkeren, de schoten die toevallig op doel kwamen plukte hij beheerst uit de lucht. Ook Tim S. hield zijn tegenstander mooi in gaten, zodat deze niet gevaarlijk kon worden en onder schepte vele passes van Gloria. Darko wist enkele malen de tegenstander te omzeilen maar de keeper wist de ballen toch te pakken, jammer zeg. Toch was daar het goudhaantje met de naam Sky die de score opende voor E5. Zo, eindelijk die 0-1 waarmee E5 ook de rust in ging.

De E5 begon aan de 2e helft en langzaam aan werd het samenspel steeds beter. De passes kwamen aan, de acties lukten steeds beter en al snel mocht Sky zijn 8e competitie treffer maken, jawel 8 doelpunten in 6 wedstrijden, 0-2. De E5 rook nu bloed, en ging op jacht naar nog meer doelpunten. Rick zocht veelvuldig contact met de voorhoede en leidde hier vele aanvallen mee in. Finley, de motor van E5 bleek weer heer en meester als centrale verdediger met zijn fluwelen passes richting de vrijstaande medespelers. Lars kwam ook steeds weer beter in zijn spel, na toch wel een flinke blessure. Als aanspeelpunt voorin zet hij talloze malen zijn medespelers vrij voor het doel van de tegenstander. Na wat diverse keren niet lukte in vorige wedstrijden lukte vandaag wel en hoe. Tygo nam een vrije trap vanaf zo'n 25 meter ( ja, echt waar mensen) en deze belandde feilloos in de linker hoek. Keeper kansloos en de wedstrijd was gelopen, 0-3. Zoals eerder gezegd ging het samenspel weer zoals we gewend waren, prima voetbal in de laatste 10 minuten. Dit resulteerde in een prima aanval waardoor ook Tim J. zijn 8e competitietreffer mocht noteren in 6 wedstrijden. De 0-4 eindstand was nu een feit. Tim J. en Sky nemen tot nu toe samen 16 doelpunten voor hun rekening in deze competitie. Heel knap jongens, ga zo door.

Volgende week Waspik, zet deze lijn zo voort en blijf vooral oog houden voor elkaar. Dan komt het allemaal goed.

Door: Michel van Ham , 29-03-2015 00:00