Unitas'30 F1

28-03-2015 09:00 Madese Boys F1 Unitas'30 F1 0-7

Unitas'30 F1 vervolgt succesreeks

Vandaag zaterdag 28 maart stond voor Unitas'30 F1 de wedstrijd tegen de Madese boys op het programma.
Onderweg naar de kleedkamers is duidelijk de zoete overwinning in de Omroep Brabant Cup nog af te lezen op de ontspannen koppies.
Dit gevoel wordt nog eens extra ondersteund door het feit dat Madese Boys tot één van de hekkensluiters behoord.
Na het omkleden worden de jongens toegesproken door Ron die hierbij gelijk duidelijk maakt dat vandaag onderschatting op de loer ligt.
Hierbij zegt Ron gekscherend “ ik zie de witte zakdoekjes al langs de lijn tevoorschijn komen indien we vandaag hier niet winnen” wat nog maar eens onderstreept hoe de jongens deze wedstrijd in dienen te gaan.
Onder het teammotto “verliezen is geen optie” gaan de mannen het veld op.

Na de warming-up en de opstelling gemaakt te hebben klinkt het fluitsignaal.

Rustig wordt de bal rondgespeelt tot in de 4de minuut waarin een schot van Fadi op de lat uiteenspat.
Hierna blijft de druk op de goal van de Madese Boys met uiteindelijk een schot van Sam op de paal.
Al in de 5de minuut klinkt het eerste applaus vanaf de zijlijn.
Vanuit een perfect getrapte corner van Sam beland de bal op het hoofd van Stan die deze beheerst in het netje kopt.

Deze supersnelle Sam legt vervolgens de gehele linkervleugel van de Madese Boys lam met de twee “motoren” op middelveld Rens en Binc.
De combinaties volgen elkaar in een razendsnel tempo op.
Ondertussen is Jesse bezig aan de warming-up.
Slechts 1 wissel vandaag want Jip is nog herstellende.

Het spel van Unitas F1 wordt met de minuut slapper waarin er steeds meer dreiging ontstaat vanuit de Madese Boys.
Gelukkig zorgen de robuust verdedigende Lars en Jesse er iedere keer weer voor dat het slot op poort blijft.
In de 11de minuut is het Binc die de keeper nog eens uittest met een schot op de goal.
De F1 worstelt met maken van de 2de treffer.
Dan maar eens aanval over links proberen denkt Fadi die met een fluwelen balbehandeling zijn tegenstander omspeelt en de bal net links langst de kruising schiet.
Pas in de 16de minuut is de 2de treffer een feit.
Door een afzwaaiende bal van de keeper schiet Rens de bal met een mooie streep in de kruising.
Als laatste in de eerste helft nog een goede pass van Lars op Fadi die de bal vervolgens klaarlegt voor Sam die bal maar rakelings naast schiet.

Tijd voor de dorstlessende ranja onder de terecht vermanende woorden van de trainer. “het moet feller jongens”.

De 2de helft laat dan ook zien waarin de F1 goed is, een sterk team dat voor elkaar wil werken.
In de 2de minuut resulteert dit weer in een wonderschone actie van Fadi die de 0-3 voor zijn rekening neemt.
Na 5 minuten in de 2de helft gaat Madese Boys nog eens kijken of onze doelman Kane nog wakker is.
Dit is helaas voor Madese Boys het geval.
Na een korte tijd van pressie door Madese Boys wordt uiteindelijk de strijd voor de vierde goal in gang gezet.
De combinaties volgen elkaar weer in een rap tempo op en is de gevraagde felheid een feit.
In de 7de minuut tekent Rens na een strakke pass van Sam voor de 0-4.
Nog geen 2 minuten verder valt al het volgende doelpunt in de korte hoek door Sam.0-5

Een andere kracht van dit F1 is dat niet alleen de spitsen de nodige goals maken.
Na afgelopen dinsdag al een fraaie stift van Lars gezien te hebben was het dit keer de beurt aan Jesse.
Vanuit een enorme rush over de gehele as van het veld vind hij Sam in de kaats waarnaar hij met een sliding de bal over het lijntje wipt.
0-6.(10de minuut)
Het muurtje van de Madese Boys is dus ondertussen vakkundig gesloopt en volgt 0-7 in combinatie uit het boekje tussen Rens,Stan en uiteindelijke Sam.

In de 18de minuut verzamelt de tegenpartij nog alle moed om de zo gehate nul weg te krijgen van het scorebord.
Een vrije trap vanaf de rechterkant is het laatste offensief.
Kane zet de tweemans muur weg om vervolgens de bal uit de verre hoek te tikken en vervolgens ook de rebound gekeerd wordt.

De wedstrijd wordt door de F1 netjes uitgespeelt. Klasse mannen!

Vandaag kon dus de tegenstander het Unitas niet echt moeilijk maken maar kon deze verslaggever het niet laten om een geintje uit te halen.
Met een uit het notitieblok gescheurde pappiertje wapper ik richting Ron.
“Daar ging je bijna hé “
Allebei met een brede grijns en de punten vertrekken we richting de Leur.
Door: Peter Suijkerbuijk , 29-03-2015 00:00