28-02-2015 09:45 Bavel E3 Unitas'30 E5 1-4

Winst voor E5

Vandaag voor de 2e keer op rij afgereisd zonder wisselspelers. Zouden de jongens het weer kunnen flikken zoals vorige week, we hoopten in ieder geval van wel. Zo rommelig als de voorbereiding vorige week was, zo was hij vandaag ook. De E5 arriveerde ruimschoots op tijd op het sportpark van Bavel. Toen de E5 moest voetballen, moest de wedstrijd die toen nog bezig was nog aan de 2e helft beginnen. Dus zeker nog 25 minuten wachten wat een domper. Zie dan de concentratie nog maar eens vast te houden.
Dit was dus ook wat er gebeurde, ballen werden vaak slap ingespeeld en hierdoor werd er te vaak simpel balverlies geleden zodat Bavel ook hun kansjes kregen. Maar gelukkig was daar Sky die E5 op een verdiende 0-1 voorsprong bracht. Was de ban nu gebroken denkt u? Nee, E5 bleef ontzettend slap spelen en hierdoor kon Bavel profiteren door met veel geluk de 1-1 aan te tekenen. Met deze stand gingen we ook rusten want voor de rest was er niets te melden over deze 1e helft.
In de rust werd er gevraagd wat er aan de hand was en de meeste jongens kwamen ook met het juiste antwoord. Concentratie en scherpte, dat was vandaag niet veel te zien.
De 2e helft ging gelukkig na een paar minuten al wat beter, de passes werden nu wat harder gegeven, zodat de bal al wat sneller rond ging. Dit resulteerde gelijk al in wat serieuze kansen. Er werd een corner genomen die uiteindelijk mooi voor Rick zijn linker voetje kwam. Hij aarzelde niet en schoot de bal mooi in de verre hoek. He he eindelijk weer die verdiende voorsprong voor E5. Nu "bleef" de E5 ook geconcentreerd spelen. Roman werd nog even getest vanuit een vrije trap maar dit schot werd weer werelds gepareerd door hem, super. Tim S. liep weer geweldig de gaten dicht en pakte waar nodig de bal af van de tegenstander, keurig verdedigd weer. Het was Tim J. die na een prima actie op rechts de 1-3 binnen knalde. Het lijkt wel of de E5 eerst goed op voorsprong moet komen om uiteindelijk eens goed te gaan voetballen. Maar goed er werd steeds beter overgespeeld en de kansen regen zich aan een. Nu moet ook wel gezegd worden dat de keeper van Bavel wel erg vaak op de goede plek stond en lag. Doelpunten maken ging vandaag niet vanzelf dus werd er werkvoetbal geëist vandaag en dat deden ze prima. Er werd weer een prima pass op Tygo gegeven die deze kans mooi verzilverde met een schot over de keeper en net onder de lat, yes 1-4 . Dit haalt Bavel niet meer in. Bavel werd in principe gewoon kapot gespeeld. E5 zette nog een laatste aanval op, welke erg fraai was. Over links werd Tygo bereikt, deze passte op Sky en met zijn rug naar het doel legde hij terug op Finley, Finley passte naar rechts op Tim J. en die knalde onberispelijk de bal in de linker bovenhoek. Dit is waar we voor naar de velden komen, deze laatste aanval werd door het aanwezige publiek ook als werelds betiteld. Ja, de 1-5 overwinning is een feit. Jongens blijf voetballen zoals in die laatste 10 minuten, blijf geconcentreerd en dan moet het goed komen.
Door: Michel van Ham , 28-02-2015 00:00