28-02-2015 09:30 The Gunners E1 Unitas'30 E2 3-4

Publiek grote winnaar bij The Gunners E1 - Unitas E2

Voor de tweede wedstrijd in de voorjaarscompetitie stond voor Unitas E2 de clash tegen The Gunners E1 op het programma. The Gunners was in de najaarscompetitie ook bij onze E2 ingedeeld en was kampioen geworden; tussenstand in de onderlinge ontmoetingen was 1-1 dus het beloofde weer een mooie pot voetbal te worden.
Het goede nieuws was dat Yin na ruim 3 maanden blessureleed eindelijk weer mee kon doen, het slechte nieuws was dat Bas geblesseerd was zodat we weer niet met het volledige team aan de wedstrijd konden beginnen.
Na de matige prestatie van vorige week was het (gezien de tegenstander) deze week niet echt nodig de jongens te motiveren voor de wedstrijd; iedereen kende de kracht van The Gunners en wist dat 100% inzet nodig was om een goed resultaat te behalen.
De wedstrijd zelf leverde weer alles op waar je als coach (en vooral publiek) op mag hopen: een gelijkopgaande strijd met felle maar sportieve duels over het hele veld, een gelijk opgaand scoreverloop, mooie acties (zowel aanvallend als verdedigend), spanning tot de laatste minuut en, vooral voor de mensen met een geel-zwart hart, uiteindelijk een 3-4 overwinning voor Unitas.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ook The Gunners minimaal 1 punt verdiend hadden, maar dat Unitas deze wedstrijd de gelukkigste was.
Hoewel het niet mijn gewoonte is om namen in de verslagen te noemen wil ik toch deze week Levi uitroepen tot “man-of-the-match”.
Levi heeft een foutloze wedstrijd gekeept en met katachtige reflexen en fabelachtige reddingen een aantal zekere doelpunten weten te voorkomen. Hij werd dan ook na de wedstrijd door zijn ploeggenoten op de schouders het veld afgedragen en alle jongens ontvingen hierbij het verdiende applaus van de supporters van The Gunners.
Voor volgende week staat de wedstrijd tegen TVC op het programma. Met dezelfde wedstrijdmentaliteit moeten we ook dan weer het publiek een mooie wedstrijd voor kunnen schotelen met hopelijk hetzelfde positieve resultaat.
Door: Bert Lambregts , 01-03-2015 00:00