Unitas'30 E2

18-10-2014 11:00 Rood Wit W E1 ZA Unitas'30 E2 1-6

Unitas E2 bekert verder

De laatste poulewedstrijd in de bekercompetitie stond op het programma; deze keer mochten we uit naar Rood Wit.
Het team van Rood Wit kennen we nog van vorig seizoen; thuis werd met ruime cijfers gewonnen en uit werden we overklast en ruim verslagen. In het praatje met de coaches van Rood Wit voor de wedstrijd bleek dat Rood Wit net als Unitas E2 4 nieuwe spelers had ten opzichte van vorig seizoen, kortom het beloofde weer een leuke wedstrijd te worden.
In de eerste helft was er nauwelijks verschil tussen de beide teams en voltrok de wedstrijd zich voornamelijk op het middenveld zonder veel kansen voor 1 van de twee teams.
Omdat Unitas net iets beter met de spaarzame kansen omging leidde Unitas met 1 – 2 bij rust.
Na rust ging Unitas net iets feller de duels in, waardoor deze bijna allemaal gewonnen werden en Rood Wit voortdurend onder druk gehouden werd. Resultaat was dat het spel zich voornamelijk op de helft van Rood Wit afspeelde en hoewel het moeilijk was om kansen te creëren wist Unitas toch nog 4 keer te scoren na rust.
Omdat Rood Wit de enkele kansen die ze kregen niet wisten te benutten eindigde de wedstrijd in een iets geflatteerde 1 – 6 overwinning voor Unitas en gaan we door naar de knock-out fase van het bekertoernooi.
Volgende week een oefenwedstrijd tegen Steenbergen en daarna gaan we aan de returns van de competitie beginnen.
Door: Bert Lambregts , 20-10-2014 00:00