Unitas'30 F1

24-03-2015 19:00 Voab F1 Unitas'30 F1 2-2* wns

Unitas'30 F1 door naar de ¼ finale voor de Omroep Brabant Cup na super spannende pot en bloedstollende penaltyserie !

Op dinsdagavond togen onze helden van Unitas'30 F1 naar het grijze Goirle met een schare supporters. Volgende keer kunnen we overwegen een bus in te zetten. Helaas moest Jip, wegens ziekte, deze wedstrijd als supporter volgen. Na een fikse wandeling op de landerijen van VOAB start de wedstrijd tegen hun F1.
Onze mannen starten zoals, van te voren al ingefluisterd door Ron, direct met druk zetten. Voab blijkt toch al meteen een gedegen tegenstander te zijn. Als snel verschijnen dan ook de paars-oranje mannen voor het doel van Kane die meerdere geweldige reddingen uit zijn handschoen schudt.
Gelijk probeert Unitas F1 het aan de andere kant en schiet Fadi tegen de paal. Doelpunten zetten lukt nog even niet, maar er worden wel verschillende corners versierd.
Na een kwartier spelen weet Kane wederom een goede actie van Voab te weren. Niet lang daarna gaan we weer de andere kant op en legt Rens de bal af naar Lars. Lars scoort de 1-0!
Ondertussen is het gestopt met zachtjes regenen, maar vinden veel supporters het te ver lopen om een paraplu te gaan halen.
Helaas is de vreugde van korte duur want een minuut later weten we een schot van Voab niet te stuiten en ketst de bal net via binnenkant paal weer uit het doel… Helaas heeft de bal wel de lijn gepasseerd. Jammer: 1-1. Met die stand mogen de jongens even op adem komen tijdens de 3 minuten durende regenrust.
Na de rust krijgen onze mannen een goede kans, maar weet Voab onze verdediging te omzeilen in een razendsnelle counter en scoort de 2-1.
Voab verzuimt, gelukkig voor onze mannen, een geweldig grote kans te benutten door voor open goal naast te schieten. Door deze actie staan onze mannen weer op scherp en blijven ze door keihard te werken maar doorgaan en druk zetten. Ondanks goed opbouwend werk van Jesse en Lars achterin en onder andere Binc op het middenveld wil de bal er gewoon niet in!
Onze supersnelle ballenjongen zorgt ervoor dat de bal telkens weer zo snel als mogelijk terug in het veld kwam, bedankt Twan!
Net voor het eindsignaal schiet Sam vanaf de middenlijn op goal en zorgt Stan ervoor dat de keeper is afgeleid, 2-2. De supporters gaan uit hun dak! Direct daarna volgt het eindsignaal.
We hebben dus nog steeds kans om door te gaan naar de volgende ronde. Wat er volgt is een bloedstollende penaltyreeks. Helaas is het voor deze razende reporter niet mogelijk om hiervan verslag te doen aangezien zij deze reeks vanachter haar handen heeft gevolgd.
Het bleek dat Kane een aantal penalties geweldig heeft gestopt. Na de eerste reeks was het nog steeds gelijk (4-4) en volgt de tweede reeks. Onze strafschopnemers hebben hierop super getraind en halen de wedstrijd binnen onder luid applaus van de zijkant.
Uitgelaten gaan de mannen douchen om vervolgens weer naar Etten-Leur terug te keren.
Ron, Rick en Simon, jullie kunnen trots zijn op de mannen! Jullie aanpak werkt.
Supporters, jullie aanmoedigingen werden door onze helden gewaardeerd!
Door: Inge van de Sande , 24-03-2015 00:00