28-03-2015 13:15 Hilvaria E1 Unitas'30 E1 7-2

E1 heeft weinig geluk in de afwerking

Vandaag de terugwedstrijd tegen Hilvaria E1. Thuis verloren we met 1-7 (geflatteerd). Wat zou het vandaag worden op deze treurige dag.

De beginopstelling was Tim M in de goal, Lars, Bas en Bram O achterin, Boaz, Tobias op het middenveld en Bram S, Rik en Rick voorin, Tim V en Jesse begonnen als reserve.

Na een goede warming up begonnen we vol goede moed aan deze zware wedstrijd. Zwaar want de jongens van Hilvaria waren in 2 weken tijd niet gekrompen, dus ze waren nog steeds een kopje groter. We hadden in de 4e minuut op een 0-1 voorsprong kunnen komen, maar helaas Bram S schot was precies in de handen van de keeper. Dat kan gebeuren, jammer. Ook daarna kwamen we er regelmatig goed uit, maar dit leverde geen doelpunten op. Volgens mij de eerste echte aanval van Hilvaria na 10 minuten leverde gelijk een doelpunt op. Iedereen mist de voorzet en de bal kwam tegen de voet van een mannetje van Hilvaria, doelpunt (1-0)

In de 12e minuut hadden we de gelijkmaker moeten maken, Na een schitterende pass van Boaz, werd Bram S weer vrijgezet voor de goal. Ook deze ging er helaas niet in. Een minuut later schiet de grootste van Hilvaria een keer op de goal en via de binnenkant van de paal, gaat deze bal er weer in. (2-0).

In de 19e minuut na een goede corner van Tobias, komt de bal bij Rick die ook deze bal niet over de lijn kan krijgen. Vlak daarna een verwoestend schot van Tobias. U raad het al. Weer geen goal, maar via de paal geen doelpunt.

Ook het 3e doelpunt van Hilvaria kwam niet voort uit een schitterende aanval, maar via via ging de bal wel weer over de doellijn. Dit was tevens de ruststand.

Unitas’30 E1 zag nog kansen en ging positief de 2e helft in. Het moet toch een keer gaan lukken. Jawel hoor na een goede actie van Jesse op links (middels een panna), gaf hij goed voor, waarna Tim V als laatste met een goede uithaal de 3-1 scoorde. We hebben nog 20 minuten te gaan, dus er is nog van alles mogelijk.

Helaas viel er vlak daarna weer een goal aan de verkeerde kant. (4-1). Vanaf de aftrap werd Bram S weer gelanceerd om alleen op de goal af te gaan en dit maal was het wel raak. Met een verwoestend schot bracht hij de stand op 4-2. Zou het nog kunnen?

Nee dus. Want al had Hilvaria in de 1e helft wat geluk met de doelpunten. Vanaf dit moment in de wedstrijd waren alle counters van Hlvaria dodelijk. Dit speelden ze heel goed uit. Binnen 5 minuten werd de stand naar 7-2 getild.
Al met al heeft E1 toch goed gespeeld vandaag, Raar maar waar. Ik denk dat beide ploegen 10 kansen hebben gekregen. Het resultaat staat hierboven te lezen. Het kampioenschap is nu definitief uit zicht. Nu kunnen we ons gaan richten op de beide kwartfinales van de bekercompetities en misschien wel op de troostprijs Fair Play kampioen 2014-2015.
Door: Richard Lauwen , 29-03-2015 00:00