21-03-2015 12:15 Unitas'30 E3 Internos E3 Weert, Yanick de 3-2

Unitas’30 E3 – Internos E3

Na de belevenis van vorige week woensdag tegen PSV stond afgelopen zaterdag de derby tegen Internos op het programma. Internos stond na 3 nipt verloren wedstrijden nog puntloos onderaan. Dit was ook bekend bij onze jongens en ze begonnen dan ook niet zo fel als normaal. Ook hadden we de eerste helft last van de harde tegenwind waar we even aan moesten wennen. Het was dan ook Internos dat feller uit de startblokken kwam en ons regelmatig in de verdediging drong. Maar het was Unitas dat met een scherp uitgevoerde counter de score opende en de 1-0 maakte. Door dit doelpunt kwamen we beter in de wedstrijd en werd het een meer gelijk opgaande wedstrijd. De kansen gingen over en weer maar het was nu Internos dat een counter afrondde en de stand weer gelijk trok. De 1-1 bleef tot de rust op het scorebord staan.
Met de wind in de rug begonnen we aan de tweede helft. Helaas betekende dit niet dat het nu eenrichtingsverkeer richting het doel van Internos was. De rommelige wedstrijd blijft op en neer golven. Halverwege de tweede helft profiteert Floris goed van de harde wind en laat de keeper van Internos met een hard schot van grote afstand kansloos. Unitas komt hiermee weer op voorsprong. Het blijft een rommelige wedstrijd waarin Internos zich ook in de tweede helft goed blijft laten zien. Het is dan ook een opluchting als Arda eerst een verdediger omspeelt en daarna door de benen van de uitkomende keeper de 3-1 binnenschiet. Dit verschaft een enigszins veilige voorsprong. Helaas zorgt dit niet voor de gewenste rust en het is zelfs Internos dat vlak voor tijd, na een misverstandje in de verdediging, nog terugkomt tot 3-2.
Gelukkig komen we de laatste minuten zonder kleerscheuren door en mogen we weer drie punten aan het totaal toevoegen. Het was geen goede wedstrijd maar ze zeggen altijd dat als je ook de slechte wedstrijden wint dan ………….
De eerste drie thuiswedstrijden van de voorjaarscompetitie leveren 7 punten op. Knappe prestatie mannen!!
Door: Tom de Kinderen , 23-03-2015 00:00