Unitas'30 D3

21-03-2015 13:15 Unitas'30 D3 TVC Breda D2 Willemen, R. 1-1

D3 WAAIT MET ALLE WINDEN MEE

Vandaag speelde Unitas'30 een midagwedstrijd tegen TVC D2. De eerste wedstrijd werd onder erbarmelijke, bijna winterse omstandigheden gespeeld. Toen een hoop afmeldingen, vervangers uit de E1 en een 1-0 nederlaag. Van horen zeggen heb ik begrepen dat we toen veel balbezit hadden, weinig konden creëren en TVC er een aantal keer gevaarlijk op fysiek en snelheid uit kon komen.

In de eerste helft viel er weinig te genieten. Jordy had letterlijk geen bal in de handen gehad en het spel speelde zich voornamelijk op de helft van TVC af. Echte kansen kregen we niet. Ricardo schoot nog op de paal na een vrije trap en bijna konden we profiteren van een foute inspeelpass van de Bredase goalie. Verder nagenoeg geen kansen.

We hadden wind mee gehad, maar konden daar eigenlijk niet van profiteren. Veel passes waren te hard en rolden of stuiterden te ver door. In de eerste tien minuten van de tweede helft had TVC zomaar met 0-3 voor kunnen staan. Unitas'30 kwam maar niet van de eigen helft af en had erg veel moeite om de voorste linie te bereiken. Doelman Jordy had een paar goede reddingen in huis en hield de thuisploeg op de been.

Na die fase kwam er weer wat meer voetbal in de ploeg en kwamen er eindelijk wat kansjes. De 1-0 was op dat moment dan ook wel logisch. Amine had een schitterend steekpassje in huis op Sohayb die goed het overzicht behield en Remco in staat stelde om te scoren. Remco kwam goed voor zijn man en schoot hard en hoog raak.

Helaas kreeg Unitas'30 in de slotfase alsnog het deksel op de neus. Eén van de Bredase corners viel precies op het hoofd van een paarshemd en belandde zo achter Jordy.

Komende week trainen we weer 2x, waarna we zaterdag tegen DESK spelen. Tot dan.
Door: Richard Teunissen , 23-03-2015 00:00