Unitas'30 D3

22-04-2015 19:00 RBC D3 Unitas'30 D3 Keizer, J.A.F. de 1-4

LINKSPOTEN SCHIETEN D3 LANGS RBC

Op deze woensdagavond speelde Unitas’30 de één-na-laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2014-2015. De uitwedstrijd tegen RBC stond eigenlijk gepland op de zaterdag voor Pasen, maar omdat beide teams die dag andere verplichtingen hadden werd de wedstrijd verzet naar vanavond.

Omdat ondergetekende door verkeershinder te laat was, namen coaches Nicky en Alex de begeleiding over. En niet zonder resultaat. De geelhemden speelden een prima pot voetbal, creëerden kans op kans en wonnen uiteindelijk overtuigend met 1-4.

Bij aankomst op Sportpark Rimboe was de wedstrijd al ruim tien minuten gaande. De eerste wisselronde was nog niet gedaan en coach Nicky vertelde dat het 0-0 stond. Er waren al diverse kansen gecreëerd waarbij vooral Levi wat pech had in de afwerking en de eindpass. Na een kwartier spelen werden de eerste wissels doorgevoerd. Sohayb kwam in het veld voor Bart, Jerom voor Remco en Rohan voor Justin. De 0-0 tussenstand bleef tot de rust staan wat op zich al een wonder was. Ook in het tweede kwartier van de eerste helft speelde Unitas’30 sterk en creëerde het zeker drie open kansen. Maar helaas, de bal is rond …

Na de rust kreeg Unitas’30 de rekening gepresenteerd voor het missen van zoveel kansen. RBC kwam sterk uit de startblokken, zette de bezoekers vast en combineerde vlotjes. Uit één van deze aanvallen werd oud-Unitasser Ilias gelanceerd en zijn schot ging onhoudbaar langs Jordy in de verre kruising. Mooie goal en de ban was gebroken.

Dat bleek, want de Unitassers rechtten hun rug en pakten de draad van de eerste helft weer op. Kort na de openingstreffer kreeg Unitas’30 een corner. Jerom pakte de bal, draaide de bal in en de bal werd door een RBC-speler verlengd tot doelpunt. Een gelukje, maar hij telt. Vervolgens pikte Jerom een zogenaamde ‘tweede bal’ op na een kopduel, maakte een actie buitenom en schoot hard en hoog raak. Zo werd de achterstand binnen no time omgebogen in een 1-2 voorsprong en het mooie was, de Unitassers wilden meer! RBC werd met de rug tegen de muur gezet en de ene na de andere kans werd gecreëerd, maar ook gemist. De één was nog mooier of (ogenschijnlijk) makkelijker dan de ander, maar er werd goed en vlot gevoetbald. Leuk om te zien!

Na de anderhalve treffer van Jerom was het nog niet gedaan. Ook de 1-3 kwam op naam van Jerom. Een prima aanval via diverse spelers belandde bij de sterk spelende Levi die een vrije doortocht had. Levi had zelf kunnen gaan, maar gunde Jerom zijn bijna-hattrick en zo geschiedde.

De 1-4 werd gemaakt gelegenheidsrechtsbuiten Ozan, die à la Messi naar binnen kwam en fraai raak schoot vanaf de zestien.

Zo komt het einde van de competitie toch wel akelig dichtbij. Aanstaande zaterdag spelen we namelijk onze laatste competitiewedstrijd, in Tilburg bij het sterke Gudok.

Tot dan!
Door: Richard Teunissen , 23-04-2015 00:00