Unitas'30 C1

23-05-2015 09:30 Lommel Unitas'30 C1 2e plaats + Fair play trofee

Plezier en prestatie met C1 bij Lommel Trophy

www.unitas30.nl
Na weken van voorbereiden en geld verdienen was het zover dat we vertrokken naar Lommel.

Enkele dagen voor we weg gingen kregen we het bericht dat Amar niet mee kon omdat hij op weg van school naar huis op laffe wijze in elkaar geslagen was door 3 jongens en zelfs in het ziekenhuis beland was. Gelukkig gaat het weer beter met hem en zal hij weer herstellen.

Met 12 spelers gingen we op pad. We moesten ons eerst inschrijven en daarna gingen we naar de eetzaal om een maaltijd te nuttigen. Daar was het niet zo belangrijk wat we te eten kregen maar dat we gratis Wi-Fi hadden. Eten was dus 3 dagen met de telefoon in de hand.

Na het eten gingen we naar de slaapplek wat meer iets weg had van een stal zonder een raam wat open kon. De luchtbedden konden er net in en lopen van de ene kant naar de andere kant van de zaal was door de tassen onmogelijk. Buiten was er nog een voetbalveld waar volop gebruik van werd gemaakt. Om 23.30 uur ging de deur op slot en kon er in de slaapruimte gesnoept en gedronken worden. Ook werd hier heel wat afgelachen. Uiteindelijk gingen de meeste om een uur of 2 slapen.

De volgende ochtend na het eten gingen we naar het sportpark waar we de eerste dag moesten spelen. Dat deze velden geen kunstgras waren werd al snel duidelijk. Bij 1 veld lag de goal zelfs een meter hoger dan de cornervlag.

Eindelijk mochten we onze eerste wedstrijd spelen en wel tegen Ciney uit Franstalig België. Dit team begon zeer fel aan de wedstrijd en al snel stonden we met 1-0 achter. In de rust van de wedstrijd was wel duidelijk dat het beter moest en dat we ook wel wat wilden presteren dit weekend. In de 2e helft scoorde Yazid een schitterende gelijkmaker.
De 2e wedstrijd speelde we tegen Wegberg-Beek uit Duitsland. Dit is een sterk team vergelijkbaar met Jvoz bij ons. Nadat een doelpunt werd afgekeurd kwamen we door Anouar met 1-0 voor. Althans dat dachten we. In de rust van de wedstrijd besloot de scheids om de goal toch toe te kennen. 1-1 dus. In de laatste minuten verloren we zelfs met 2-1. Een protest werd afgewezen door de organisatie.

De laatste wedstrijd van de dag moest gewonnen worden om nog in de finalepoule te komen. Deze wedstrijd was tegen de Nederlanders van Purmerstijn. Deze wedstrijd werd met 3-0 gewonnen door 2 goals van Chiesa en 1 van Mitchell. Doordat de andere wedstrijd gelijk eindigde zaten we in de finalepoule op zondag.
Na het eten hadden we op het andere sportpark een penaltybokaal zonder penalty’s. We moesten latje trappen, vrije trappen nemen en door een band schieten. Dit werd op allerlei manieren gedaan zodat we daar geen prijs mee wonnen. Oscar zijn carrière werd nadat Emiel de lat geraakt had door Jim gered. Hierna gingen we weer naar de slaapplek en waren we de rest van de avond vrij. Er werd door een aantal helden nog een boswandeling gemaakt in het donker en het hele team moest ook nog op de vlucht voor een buurtbewoner met een zaklamp die niet kon slapen.

De volgende dag stond de finalepoule op het programma. Een poule van 3 en de eerste wedstrijd konden we toekijken hoe onze eerste tegenstander Groeneweg uit Zevenhuizen met 4-0 won. Meteen een wedstrijd die we moesten winnen om nog kans te maken op de 1e plek. Dit werd dan ook gedaan met 3-1 door een zuivere hattrick van druivenkoning Chiesa. Het tegendoelpunt was vanaf de middenlijn nadat we zelf gescoord hadden en Emiel nog feest stond te vieren op de 16 meter lijn.

De 2e wedstrijd was tegen de Duitsers van Birckelbach. Een gelijkspel zou genoeg zijn maar ook deze wedstrijd was een overtuigende 3-1 overwinning. Doelpunten waren van Yazid, Chiesa en Yanick. In de halve finale moesten we tegen de Olde veste uit Steenwijk. Een team dat de meeste van zijn wedstrijden ruim had gewonnen. We kwamen vrij snel op voorsprong door 2 goals van Kenny en toen de tegenstander wat aanvallender ging spelen kreeg Chiesa de ruimte en scoorde hij weer een hattrick. 5-0 overwinning dus.
In de finale bleek wel dat we in een sterke poule gespeeld hadden op zaterdag want de Duitsers van Wegberg-beek waren onze tegenstanders. De eerste helft ging gelijk op maar in de 2e helft waren we veel sterker dan onze tegenstander. We kregen het alleen niet voor elkaar om een goal te scoren. 0-0 dus en penalty’s nemen. Sommige jongens namen er geen maar uiteindelijk durfde toch 5 jongens het aan. Helaas miste we er 2 en hoewel Emiel er een paar keer kort bij zat kon hij er geen stoppen. Verloren dus en een 2e plaats.
De teleurstelling was maar van korte duur want we hadden een schitterende prestatie geleverd. 2e plaats op zo’n sterktoernooi is iets om trots op te zijn. Later bleek ook nog dat we de Fair Play trofee hadden gewonnen. De 2e keer op 2 toernooien.

Nadat we nog gegeten hadden vertrokken we moe maar voldaan weer naar de Leur waar we om 20.30 uur aankwamen.
Namens alle jongens bedanken we Adriaan voor het organiseren van dit fantastische weekend en alle ouders voor de hulp met vervoer en het supporteren tijdens dit weekend.
Door: Corne de Weert , 01-06-2015 00:00