Unitas'30 F6

21-02-2015 08:45 DVO'60 F2 Unitas'30 F6 3-4

Eindelijk los in 2015

Tot half januari hadden we oefenwedstrijden gespeeld en waren we klaar voor de competitie. Afgelastingen en carnaval leidde ertoe dat we nu eindelijk een wedstrijd konden gaan spelen. Afgelopen vrijdag en zaterdag regende het behoorlijk, waardoor de kans op afgelasting wederom op de loer lag. Wij werden zaterdagochtend positief verrast door het veld bij DVO. Dat lag er keurig bij. Geen kunstgras, maar een mix tussen kunstgras en echt gras, waardoor het veld er goed bij lag. Gelukkig voor de kunstgrasboys van Unitas.
Rik als aanvoerder ging er gelijk bij de warming up stevig in. Coaches moesten ingrijpen anders was de energie al weg voordat de wedstrijd begon. DVO schrok enigszins van onze lengte echter ging voortvarend uit de startblokken. 1x lat, 1x paal voor DVO in de eerste helft. Mooie reddingen van onze keeper Jason. Aan de andere kant konden we de legio kansen niet benutten. Of te zacht ingeschoten, of net naast. Het vizier stond niet scherp.
In de rust deed de ranja wonderen. 2e helft ging het baltempo omhoog en DVO kwam onder druk te staan, 1-0 Shamil. DVO veerde nog een keer op en scoorde snel 2x achter elkaar. Een achterstand. Vanuit de achterhoede, Josh, Wesley en Raf, werd het middenveld beter in stelling gebracht. Rik, Veron, wisten steeds beter Niels, Shamil en Jeroen te bereiken. Uit een corner wist Veron prima de gelijkmaker binnen te schieten.
Erop en erover was de gedachte. 1 vlijmscherpe counter van DVO gooide wederom roet in ons eten. 2-3. De laatste fase werd dus spannend. In een prima uitgespeelde aanval over vele schijven kwam de bal bij Shamil en de keeper was al uitgespeeld. Een mooi puntertje zorgde voor de gelijkmaker. Nogmaals erop en erover werd gedacht. DVO kwam wederom met een vlijmscherpe counter het middenveld over steken, echter hun schot belandde net naast de paal. Jason wilde snel de bal pakken en gleed heel vervelend uit. Helaas einde wedstrijd. Gelukkig valt zijn blessure mee en kan de training weer hervatten.
Een van de laatste aanvallen werd opgezet. Goed voetbal via de zijkanten konden we goed voor de goal komen en de winnende treffer binnen schieten. Helaas kan de reporter niet meer achterhalen wie er gescoord had. Alle aanvallers juichden tegelijk. Prima prestatie van het team en hopen dat de komende weken in ieder geval wekelijks gespeeld kan worden. We hebben er zin in.
Door: Edwin Boot , 22-02-2015 00:00