21-02-2015 09:30 Baronie E3 Unitas'30 E2 8-5

Valse start Unitas E2

Na 5 weken niet gespeeld te hebben mochten de jongens van E2 eindelijk weer eens een keer de wei in voor een competitiewedstrijd. De uitwedstrijd tegen het sterke Baronie E3 stond op het programma, Helaas konden we niet met het complete team op pad vanwege ziekte en vakantie, maar gelukkig hebben we Jesse en Tom bereid gevonden mee te gaan zodat we in ieder geval twee wissels hadden (welke we, zoals later zou blijken, hard genoeg nodig hadden).
In de voorbespreking werd nog extra aandacht gegeven aan de fysiek grotere en sterkere tegenstanders en de jongens verteld dus vooral kort te dekken en fel de duels in te gaan.
Verder werd nog gevraagd snel de bal rond te spelen en deze zuiver en strak in te spelen.
In het begin van de wedstrijd liep het allemaal nog redelijk en kwam Unitas E2 al vrij snel op een 0 – 2 voorsprong door twee vlot uitgevoerde aanvallen.
Helaas wisten we dit niet vol te houden en lieten we Baronie nog voor rust terugkomen in de wedstrijd en zelfs een 3 – 2 voorsprong te nemen.
Na de rust was het (om verschillende redenen) helaas gedaan met het verweer van Unitas E2. Al vrij snel kregen we te maken met geblesseerde spelers (3 in totaal) waardoor we de laatste 10 minuten met een geblesseerde speler in het veld vol hebben moeten maken. Ook wist Unitas zich geen raad met de voortdurend opkomende backs en inschuivende middenvelder van Baronie waardoor de verdediging constant tegen een overmacht aan Baronie spelers te staan kwam. Tot slot was er te veel ontzag voor de tegenstanders en werden de duels te makkelijk verloren en te slap ingegaan.
Al met al dus een terechte nederlaag van 8 – 5, maar genoeg verbeterpunten om in de thuiswedstrijd tegen deze tegenstander wel de drie punten te halen.
Door: Bert Lambregts , 22-02-2015 00:00