Unitas'30 D3

26-01-2015 19:15 Unitas'30 D3 Hoeven D1 Verwijmeren, Quinten 5-3

D3 SCHRIKT SNEL WAKKER

Na een voetballoos weekend door de winterse omstandigheden, hadden we gelukkig een plan B achter de hand. Maandagavond stond de vriendschappelijke partij tegen Hoeven D1 op het programma.

Hoeven D1 speelt in de 2e klasse en draait daarin netjes mee in de subtop. Tijdens de eerste vijf minuten leek dit niveauverschil en het fysieke verschil een opmaat te worden voor een grote nederlaag voor de geelzwarten. Hoeven won de duels, Unitas'30 kwam er zelden uit en de 0-1 stond al vrij snel op het scorebord.

Na ongeveer een kwartier kwam Unitas'30 beter in de wedstrijd en de ruggen werden gerecht. Een aantal keer kwamen we er levensgevaarlijk uit, onder andere twee steekpasses van Levi op Jerom en Bart waren net niet zuiver genoeg. Unitas'30 kwam op gelijke hoogte nadat Levi een rebound benutte op een schot van Jerom.

Een volgende steekpass van Mees op Levi was mooi op maat. Levi ontsnapte en werd hard onderuit geschoffeld, een strafschop was het logische vervolg. Helaas kon Levi de wedstrijd niet meer voort zetten en het is even afwachten hoe ernstig de blessure is. De penalty moest nog wel genomen worden en deze wedstrijd was het de beurt aan Bart. Geen probleem voor Bart, want hij schoot zuiver en hard raak.

De thuisploeg had de smaak te pakken en Hoeven leek even van de leg. De ene naar de andere aanval werd opgezet en Unitas'30 liep uit naar een 4-1 voorsprong bij rust. De 3-1 kwam op naam van Jerom, die fraai in de verre hoek raak schoot en de 4-1 was van Bart die raakpunterde na mooi wegdraaien bij zijn tegenstander.

In de tweede helft kwam Unitas'30 in principe niet meer in de problemen, totdat ook Hoeven halverwege de tweede helft een strafschop kreeg. Ricardo verdedigde goed mee terug maar raakte per ongeluk de voet van zijn tegenstander, ongelukkig maar wel een penalty. Jordy raakte de bal nog wel aan, maar kon niet voorkomen dat het 4-2 werd.

Kort hierna kwam Hoeven zelfs op 4-3, maar lang konden de blauw-witten niet hopen op een stunt want Sohayb prikte de vijfde treffer binnen. Nadat een hoop steekpasses werden afgevlagd of onderschept, was het uiteindelijk Rohan die het gaatje vond en Sohayb lanceerde.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd waarbij is gebleken dat we ons goed kunnen weren tegen fysiek sterkere tegenstanders.

Zaterdag hopen dat het doorgaat, thuis tegen DESK. Tot dan.
Door: Richard Teunissen , 27-01-2015 00:00