24-11-2014 19:15 Unitas'30 E1 Sv Reeshof E1 , 5-1

Heel veel beleving brengt mooie wedstrijd

Vandaag een tussenronde van de omroep brabant cup. Wie deze wedstrijd wint, zit bij de laatste 16. De tegenstander is sv Reeshof E1 en deze staan helaas onderaan in de hoofdklasse van Tilburg. Maar ook wij hebben maar 1 puntje uit de laatste 3 duels gehaald. Dus wat zou het gaan worden.

Als je naar de opstelling kijkt, dan is het toch echt de opstelling van E1, maar we missen er nu al 3. Na Bram Sloots heeft ook Bram van Overveld een blessure (aan zijn hamstring) en heeft onze keeper oorontsteking. De beginopstelling was Levi(E2) in de goal, Thijmen(E3), Jovi(E2) en Bas achterin, Boaz en Tobias op het middenveld en Jesse, Rik en Tim V voorin. De reserves waren Lars en Rick. O ja en de trainer zit bij de reuzenpanda’s in China.

Voordat de wedstrijd begon, stuiterden er al een aantal van opwinding door de gang. Wat een potje omroep brabant cup allemaal niet teweeg brengt bij de jongens. Als ze nog maar energie overhouden voor de wedstrijd. Maar gelukkig dat hadden ze.

Ze begonnen heel fanatiek ondanks de rare samenstelling. Er werd goed overgespeeld en dat resulteerden gelijk in een aantal mooie aanvallen. In de 7e minuut was een afstandsschot van Bas die de 1-0 op het scorebord bracht. Niet veel later volgde Tobias zijn voorbeeld en ook hij schoot van afstand in de hoek van de goal. Dit was tevens de ruststand.

De 2e helft was nog beter (in het begin tenminste) dan de 1e helft qua combinatie voetbal. Het moet wel gezegd worden er kwam steeds meer ruimte, maar je moet het wel doen. In de 37e minuut scoorde Tobias de 3-0, In de 39e minuut werd het 4-0 door Rik en de 5-0 werd weer gescoord door Bas.

Er hadden nog meer doelpunten kunnen vallen, maar we zullen maar niet vertellen hoe deze mis gingen. Sommige acties pasten beter thuis in het programma van Hans Kraay.

Kwam de tegenstander dan helemaal niet bij de goal. Jawel, maar een keer of 5 wist Levi de bal met zijn voeten de bal tegen te houden. Goede reacties Levi. Ook Jovi en Thijmen hebben foutloos meegedraaid. Alle 3 bedankt voor het meedoen.

In de laatste 10 minuten klopte er weinig meer van, omdat iedereen voor eigen succes ging. Ook verdedigend lieten sommige het lopen, waardoor de tegenstander dan toch nog de eretreffer scoorde.

Als jullie zaterdag met dezelfde beleving spelen als vandaag, dan heeft Roosendaal geen schijn van kans. Ik ben benieuwd.
Door: Richard Lauwen , 24-11-2014 00:00