Unitas'30 F1

22-11-2014 09:30 Unitas'30 F1 Internos F1 Hermus, Koen 5-0

Verdiende overwinning Unitas’30 F1 in derby tegen Internos F1.

Zaterdag 22 november om 9:30 uur stonden de toppers van Unitas’30 F1 klaar voor de derby tegen Internos F1. Internos F1 staat weliswaar laatste in de competitie, maar een tegenstander mag je nooit onderschatten en zeker niet in een derby. Omdat Kane nog een paar weken niet mag keepen, begonnen we vandaag met Stan in de goal, die graag een keer wilde keepen.
Na het fluitsignaal begon unitas'30 F1 weer gedreven aan de wedstrijd, maar het leek alsof ze toch net iets minder gemotiveerd waren dan vorige week tegen JEKA. De verdediging met Jesse, Lars en Sam, stond wel goed en gaf geen kansen weg,. Het koste Unitas’30 F1 wel veel moeite goede kansen te creëren en de verdediging van Internos F1 uit te spelen. Uiteindelijk slaagde Rens er in de 14e minuut in de 1-0 te maken met een afstandschot.
Een paar minuten later kreeg na een aantal passes Veron de bal en hij schoot venijnig op goal. Omdat de bal door de tegenstander van richting werd veranderd stond hun keeper op het verkeerde been: 2-0. In de 19e minuut wist Veron uit een hoekschop van Sam met een hele fraaie kopgoal de voorsprong uit te breiden tot 3-0. Hierdoor gingen we comfortabel de rust
Na de rust ging Jip keepen. Het deed leider en trainers deugd te zien dat de "driehoek van van Gaal” met succes werd toegepast. De mooie combi tussen Lars, Rens, Fadi en uiteindelijk Sam resulteerde in de 4-0. Weer iets later maakte Sam de laatste treffer met een onverwachts afstandschot: 5-0.
Al met al was het niet de beste wedstrijd voor Unitas’30 F1, maar ook niet onverdienstelijk. Onze toppers hebben namelijk verdiend gewonnnen, omdat Internos F1 geen echte kans heeft gekregen. Wat op zich een hele goede prestatie is.
Door: Simon Liebregts , 22-11-2014 00:00