Unitas'30 D3

22-11-2014 10:15 Halsteren D2 Unitas'30 D3 1-2

DE GOUDEN TRAP

Halsteren uit. D3 was er helemaal klaar voor. Na een warming up van tien minuten floot de dienstdoende arbiter om 10:15u voor aanvang van de wedstrijd.

De eerste helft speelde zich voornamelijk af op de helft van Halsteren. Unitas'30 was wel sterker maar wist weinig kansen te creëren. Halsteren stond goed georganiseerd. We kwamen er wel een paar keer doorheen, maar dan was de afronding onzorgvuldig.

Na zo'n twintig minuten dan toch een doorbraak. Jerom werd gelanceerd, speelde keeper uit maar werd licht gehaakt. De scheidsrechter was onverbiddelijk en floot voor een strafschop. De winnaar van de Gouden Trap van deze week, Amine, wist wat hem te doen staat. Tot nu toe hadden zijn voorgangers (Ozan en Remco) weinig succes met deze buitenkansjes.

Alle ogen waren op Amine gericht en de druk was immens. Dat Amine niet snel onder de indruk raakt wisten we en bleek nu ook. Zijn aanloop was zelfverzekerd en met veel gevoel plaatste hij de bal in de hoek. 0-1 en de borstjes gingen weer vooruit.

Met deze tussenstand werd dan ook de ruststand bereikt. Hoewel Unitas'30 meer balbezit had en sterker was, waren echte kansen nihil. Af en toe een speldenprik, maar verder kwamen we niet. Aan de andere kant had Jordy ook helemaal niet veel te doen. Eén keer kwam Jordy prima uit zijn goal, toen de Halsterse spits dacht te ontsnappen na een iets te harde dieptepass.

De tweede helft een zelfde spelbeeld. We waren wat sterker. Het balbezit was wat slordig, maar daar tegenover stond dat als we de bal verloren deze ook snel weer terug veroverden.

Een minuut of tien voor tijd bracht Bart verlichting in het Unitas'30-kamp. Na een goede opbouw over de linkerkant, werd Bart diep gestuurd door Remco. Bart nam de stuiterende bal in één keer op de volley, waarna de bal (nog steeds) stuiterend over de doelman in het dak van het doel verdween. Hoewel grensrechter Nicky dacht dat Bart een vogel uit de lucht wilde schieten, gaf de doelpuntenmaker na de wedstrijd eerlijk toe dat hij een voorzet wilde geven. Het begrip Gouden Trap is dan ook voor meerdere uitleg vatbaar.

De thuisploeg rechtte nog één keer de ruggen en kwamen zowaar terug in de wedstrijd. Via een mooie steekpass werd de Halsterse spits diep gestuurd. Jordy leek de tegenstander in eerste instantie nog van scoren af te houden, maar was kansloos op de rebound.

Verder liet Unitas'30 het niet niet komen. Volgende week spelen we weer thuis, tegen het nog onbekende MOC'17. Tot dan!
Door: Richard Teunissen , 23-11-2014 00:00