Unitas'30 D3

25-10-2014 11:00 Unitas'30 D3 Spijkenisse Reijne, Ties 2-5

EEN MAATJE TE GROOT

Omdat de competitiewedstrijd tegen MOC'17 niet doorging, mochten we dit weekend vriendschappelijk tegen Spijkenisse O12 spelen.

De club Spijkenisse staat al jarenlang bekend om zijn goede jeugdopleiding die de laatste jaren zijn vruchten heeft afgeworpen met (oud-) profs als George Boateng, Miquel Nelom (Feyenoord) en Martijn Barto (Cambuur).

In de eerste twintig minuten van de eerste helft had Unitas'30 nagenoeg niks in te brengen. Spijkenisse was heer en meester en kwam op een comfortabele 0-3 voorsprong. Unitas'30 kwam terug in de wedstrijd, kort voor rust, door een fraaie goal van Sohayb.

Na rust was Unitas'30 beter. Beter dan hoe het de eerste helft speelde, en op den duur ook beter dan de tegenstander. De opbouw van achteruit verliep stukken beter, het middenveld was goed aanspeelbaar en het combineren ging beter. Er kwamen kansen maar we konden ze niet benutten. Spijkenisse scoorde in de tweede helft nog twee keer en Unitas'30 maakte nog een tweede goal, door Levi die zijn schot van afstand zag veranderen. Ook misten beide teams nog een strafschop. Gouden-trap-winnaar Ozan raakte de bal helemaal verkeerd en schoot naast. Aan de andere kant kwam Jordy als winnaar uit de strijd met een katachtige reflex laag in de hoek.

Zo werd deze nuttige oefenwedstrijd afgesloten met een 2-5 nederlaag maar, zoals altijd, een hoop gelach en gegein in de kleedkamer.

Volgende week eindelijk weer competitie, waarin VIVOO op bezoek komt.
Door: Richard Teunissen , 27-10-2014 00:00