21-10-2014 19:00 Audacia E1 Unitas'30 E1 1-8

Unitas'30 E1 doorstaat Tornado!

www.unitas30.nl

Vandaag mocht de enclave van Unitas '30 E1 aantreden om zich een ronde verder te kwalificeren uit tegen Audacia E1 dat in een hoofdklasse 7:7 manifesteert.
Inderdaad, 7:7, een formatie waar de huidige E1 vorig seizoen afstand van gedaan heeft en dit seizoen de stap naar het 9:9 voetbal heeft gemaakt. Een bewuste en juiste keuze om in deze 9:9 competitie te stappen gezien de ontwikkeling van de spelers en de stap naar volgend seizoen 11:11
Dat deze wedstrijd “rommelig” is verlopen is eigenlijk een compliment naar iedereen. Het blijkt dat na 2 maanden de E1 zich het 9:9 spel zich al toegeëigend en het 7:7 al ontgroeid is.
Desalniettemin zijn we ons wel verplicht deze lastige pot in winst om te zetten. In plaats van het spelen met 3 linies moesten we dus in de formatie terug schakelen naar 2 linies. Dat was even wennen zeker in het begin. Omdat de Omroep Brabant helaas alleen maar 7 tegen 7 is zullen we dus in de trainingsweek voor een wedstrijd in deze Cup aandacht gaan geven zodat we goed voor de dag kunnen komen.
Dat we sterker dan de tegenstander waren was eigenlijk al heel snel duidelijk. Een andere tegenstander was het weer, heel de dag had er een flinke storm met het hele pakket van wind, regen, hagel en onweer over het land getrokken en zelfs in het nabije gelegen Tilburg had er een heuse tornado langs geraasd….Toch moest er gevoetbald worden, gelukkig hoven we de spelers van de E1 niet te motiveren om het veld op te gaan.
Zoals al gemeld verliep de wedstrijd rommelig, het ontbreken van Lars (vakantie) maakte het enigszins makkelijk. Wat de wissels betreft dan, 3 wissels is lastig en maakt in de organisatie het “rommeltje” compleet.
Toch werd de wedstrijd zoals het hoort professioneel uitgespeeld 1-8 winst. De doelpunten die gemaakt zijn waren soms van hoge kwaliteit waarbij de aanvallen wederom zorgvuldig werden opgezet. Dankzij Alan hierbij de opsomming van de doelpunten en noemenswaardigheden:

2de minuut: eerst kans via rechts met een combinatie van Rik en Bram S. werd gemist door Boaz
5de minuut: 0-1 Tobias via een voorzet bij de eerst paal binnen vanuit een assist van Rik H.
12de minuut: prima redding Tim M. door onoplettendheid achterin. Posities!!!
13de minuut: uitval Bram S., doelpoging net voorlangs.
17de minuut: 0-2 door Tim V. assist Tobias vanuit een diagonale pass van links naar rechts
19de minuut: 0-3 door Tim V. na schot van Tobias welke goed gepareerd werd door de keeper van Audacia
21ste minuut: 2 schotkansen van Jesse
23ste minuut: Schot Bas naar doorzetten zoals hij dat als geen ander kan, wederom goede redding van de keeper van Audacia
27ste minuut: Tim V. met een duik naar de bal kopt net naast uit een corner
Ruststand 0-3
2de minuut tweede helft: 0-4 door wederom Tim V. en wederom assist Rik H.
3de minuut tweede helft: 1-4 goede redding van Tim M. maar middenveld en verdediging geloofde het wel…..we schakelde in deze periode een tandje terug zoals we ook de “grote jongens” zien doen (kijk naar Barca tegen Ajax!!)
7de minuut tweede helft: 1-5 doelpunt Jesse na goed positie kiezen voor het doel uit weer een assist(!) van Rik H.
12de minuut tweede helft: mega scrimmage voor de goal van Audacia, hoofdrolspelers de keeper van Audacia, Boaz en Rik H. Meest opvallende is dat deze scrimmage geen doelpunt opleverde.
15de minuut tweede helft: Schot van Bram S., wederom goede redding van de keeper. In dezelfde minuut mikt dezelfde Bram S. net naast vanuit een corner.
16de minuut tweede helft 1-6 doelpunt Rick R. vanuit een rebound van een schot van Rik H. (assist!)
22ste minuut tweede helft 1-7 doelpunt Tim V. via een assist van Bas
24ste minuut tweede helft 1-8 het vijfde(!) doelpunt van Tim V. vanuit een mooie individuele actie van Rick R.
Onze rechtsback Bram van O. heeft een heerlijke wedstrijd kunnen spelen achterin waar hij zich niet hoefde te bemoeien met de voorwaartsen en zoals gewoonlijk met prima tackles soms wel 2 aanvallers van de tegenstander onschadelijk maakte.
Een beknopt verslag van een wedstrijd waar weer lering uit kunnen trekken voor de volgende 7:7 wedstrijd in de volgende ronde van de Omroep Brabant Cup
Enfin, een gezellig avondje uit (zie de foto’s “mamma’s van de E1”, bron: NIET uit de groepsapp. van de mamma’s  ) in spookachtige omgeving….
Door: Patrick Cranenburg , 22-10-2014 00:00