Unitas'30 Zaterdag 1

25-10-2014 14:30 Nordea 1 Unitas'30 Zaterdag 1 1-2

Unitas’30 speelt overtuigend maar wint maar nipt van SV Nordea

www.unitas30.nl
Zaterdag 25 oktober stond de uitwedstrijd tegen SV Nordea op het programma. Een terugkeer van de geelhemden op Sportpark Noorderpark sinds het debuut in de standaard klasse. Coach Joris kon beschikken over een 16 koppige selectie. Rens Broks en Peter van Loon worden nog altijd gemist wegens blessure, en Tim Slotboom vanwege trainingsstage in de United states of America. Bij winst sluit Unitas’30 aan bij de top van de Klasse 4c, bij verlies word het achter de feiten aan hollen.

Onder toeziend oog van Opa en Oma Laarhoven, niet te verwarren met Opa en Oma Laarhoven senior, onze trouwste fans van het wekelijkse wedstrijdverslag, werd er afgetrapt voor de voorwedstrijd van El Classico. Al snel werd duidelijk dat Unitas’30 de bovenliggende partij was en de regie in handen nam. Nordea zakte ver in en probeerde alleen via de lange bal de twee behendige spitsen te bereiken. Unitas’s had veel ruimte en speelde de bal goed rond om te wachten op het moment om toe te slaan. Waar er nog getraind werd om het geduld te bewaren, werd er in het eerste deel van de wedstrijd toch te snel voor de beslissende bal gekozen. Zonder resultaat als gevolg. Wat wel voor resultaat zorgde was de getrainde korte corner. Waar alle koppers zich verzamelde in de zestien meter was het Bjorn die via de korte corner op punt zestien mocht aanleggen voor het schot. Zo getraind zo gescoord. De uithaal verdwijnt achter de doelman in de verre hoek. Unitas’30 op 0-1 voorsprong en kreeg steeds meer het gevoel dat het verder uit zou lopen. Dit laatste was terecht gezien het spelbeeld maar waar continu de eindpass te snel of te onzuiver kwam was het Nordea die van dichtbij voor de gelijkmaker aan mocht tekenen. Na een voorzet bleef de bal hangen op de 5 meter meter en waar Mark de bal nog even kwijt was, was het de spits van Nordea de zijn voet er tegenaan kon zetten. Met een veel beter Unitas’30, maar met een gelijkspel werd er gerust.

Tijdens de rust werd er nogmaals benadrukt dat Unitas’30 meer geduld moest opbrengen voor de beslissende pass of schot op doel. Ook de lange bal van Nordea werd aangehaald als aandachtspunt voor de tweede helft. Kort na rust met de theesmaak in de mond stonden de eerste wissels gereed. Alex maakte plaats voor topschutter Davy Laarhoven. Idd Zoon en kleinzoon van. En moegestreden Lars, die er steeds meer achterkomt dat ook hij ouder word en twee wedstrijden in een weekend niet meer trekt, werd gewisseld voor Sven “gaan als de brandweer” Valentijn. Deze aanvallende wissels brachten nog meer dreiging en zorgde voor een ware schiettent op het doel van Nordea. Er werd geduldig gevoetbald, de bal werd goed rondgespeeld en de dreiging was aanwezig. Het enige wat nog miste was een doelpunt. Waar Nordea er nog maar mondjesmaat uitkwam was het Bjorn die in de 75ste minuut zorgde voor de terechte voorsprong. Na zich vrij te hebben gespeeld werd de bal van zo’n 18 meter gelanceerd. Hard en onhoudbaar voor de goalie van Nordea. Nordea kwam er na de 1-2 niet meer aan te pas en Unitas’30 kon de wedstrijd uitspelen en op zoek gaan naar de 1-3 en 1-4. Waar Ramon nog werd gewisseld voor Dennis van Steen, troffen de kansen van Davy, Sven en Rudy ook in het laatste kwartier geen net.

Unitas’30 zeer terecht 1-2 overwinning. Veel voetbal, goede combinaties en steeds meer geduld kwam er aan te pas .Zoals Frank de Boer zou zeggen; “Het enige wat ik mijn team kwalijk kan nemen is dat we niet meer gescoord hebben en eerder afstand hebben genomen”. Eenmaal terug op de Leur maakte de kratten bier even plaats voor de analyses in de koeling en settelde iedereen zich voor El Classico. En met El Classico bedoel ik niet Vitesse-NAC. Uiteindelijk werd de avond rustig afgesloten ter voorbereiding voor de Van Oers Marathon op zondag. Klasse voor de jongens die de 5 of 10 km hebben gelopen in mooie tijden. Ook daar was de delegatie van het zaterdag 1 weer flink afgevaardigd om de lopers te supporten.

Aankomend weekend geen competitie. En zal er een select clubje de volgende tegenstander voor de beker gaan analyseren (Heerjansdam 1 klasse C). 8 november staat het volgende uitdeul voor de competitie op het programma tegen nieuwkomer TVC Breda. TVC Breda heeft zich in het debuutjaar al vroeg genesteld in de top van 4C. Dit zal dus weer een wedstrijd op zich worden waar alleen winst telt.

P.S. Opa en Oma Laarhoven excuses voor het late verslag. We beloven beterschap ;-)

Door: By Ramon Bastiaansen , 30-10-2014 00:00