Unitas'30 D3

21-10-2014 18:30 Rood wit D1 Unitas'30 D3 3-3

D3 WAAIT NAAR GELIJKSPEL

Ondanks herhaalde waarschuwingen van het KNMI met kreten als: onstuimig, zware windstoten en code geel, stonden de bikkels van D3 om 18:30u in korte broek op het hoofdveld van Sportpark De Gagelrijzen.

De start van de wedstrijd was grandioos. Collectief druk zetten zorgde voor paniek in de roodwitte defensie waarna Jerom zichzelf lanceerde en de openingstreffer langs de doelman punterde; 0-1.

Het was moeilijk voetballen met de wind en maar daar hebben beide ploegen last van. Een knap staaltje omschakeling lag ten grondslag aan de gelijkmaker. Uit een corner van de bezoekers veroverde Rood-Wit de bal en was het razendsnel aan de andere kant van het veld. De dieptepass was op maat, het afronden klinisch, 1-1. Even later kwam de thuisploeg zelfs op voorsprong. De rechtsbuiten had het op zijn heupen en zocht de achterlijn op. De bal werd voorgetrokken, waarna vanaf de zestien hard werd uitgehaald. Jordy kon de zwabberbal nog wel raken, maar helaas te weinig.

Unitas'30 bleef goed combineren, maar zodra het over de middenlijn kwam zaten de roodhemden er fel op.

In de tweede helft deed Unitas'30 de wedstrijd kantelen. Levi pakte de bal af van de linksback, kon doorlopen richting het vijandelijke doelgebied en zorgde voor de gelijkmaker. Kort hierna kwam D3 zelfs op voorsprong. Sohayb werd onderuit gebeukt en Jerom nestelde zich achter de bal voor de vrije trap. Met een fraaie wreeftrap schoot Jerom de bal hard en hoog binnen.

Het laatste kwartier ging de wedstrijd op en neer. Rood Wit op de aanval, Unitas'30 op de aanval. Beide ploegen speelden vol voor de winst. Twee minuten voor tijd kwam de gelijkmaker dan toch. Een hoekschop kon niet goed weggewerkt worden en de bal werd over de lijn gefrommeld.

Al met al een terechte afspiegeling van de totale wedstrijd.

Donderdag trainen, zaterdag thuis tegen Spijkenisse O12.
Door: Richard Teunissen , 21-10-2014 00:00