Unitas'30 F6

18-10-2014 09:30 FC Bergen F2 ZA Unitas'30 F6 3-0

FC Bergen F2 – Unitas’30 F6 is buiten het veld net zo spannend als er binnen.

www.unitas30.nl
Voor aanvang van de wedstrijd werd duidelijk wat voor ochtend het zou worden. Een groot deel van de ouders en supporters van FC Bergen F2 hadden zich binnen de hekken naast het grote doel opgesteld. Precies op de plek waar normaliter de team leiders van Unitas alleen staan te coachen.
In de eerste helft zorgde FC Bergen F2 ervoor dat Unitas F6 niet tot kansen kon komen. FC Bergen F2 was de baas over het middenveld. Door vroeg te storen en de opbouw van Unitas F6 in de kiem te smoren. Er waren kansen voor FC Bergen, maar onze verdediging met Josh en Sem stond zijn mannetje. Als slot op de deur was daar Jason. Het enige moment van opwinding ontstond toen een speler van FC Bergen samen met Sem schouder aan schouder een duel aanging. Beide spelers duwden met hun schouder waarna de speler van FC Bergen een vrije trap kreeg. Dit tot groot ongenoegen van Sem, die een elle boog in de maagstreek had gekregen. We gingen rusten met een stand van 0-0.

In de rust liepen de emoties bij sommige ouders hoog op. En werd er met de scheidsrechter gesproken om de ouders achter de hekken te krijgen. Met frisse tegenzin werd hieraan gehoor gegeven.

In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde. Wesley had een mooie loopactie met de bal, waarbij hij meerdere spelers van FC Bergen wist te omspelen. Maar de keeper van FC Bergen F2 voorkwam een openingstreffer van Unitas. De wedstrijd werd fysiek gespeeld, pittige duels werden niet gemeden. Opnieuw een charge op verdediger Sem waardoor hij geblesseerd aan de voet naar de kant moest. Op dat moment moesten we schuiven in de verdediging, door deze chaos onstond er een scrum in het doelgebied van onze Keeper Jason. Ondanks hinderen van de keeper, 1-0 voor FC Bergen. Toen was het verzet gebroken, en volgde de 2-0 en 3-0. FC Bergen bleef voorin goed combineren en speelde het uit.

Een goede les voor Unitas F6, samen verdedigen en aanvallen over de zijkanten.

Tijdens en na de wedstrijd waren er tussen sommige ouders woorden. Laat dit een les zijn voor de ouders langs de lijn. Laat de leiders met 1 stem communiceren met de scheidsrechter.
Door: Ronald Verheijen , 21-10-2014 00:00