18-10-2014 09:30 Unitas'30 E5 Roosendaal E5 ZA , 5-4

E5 sluit groepsfase als winnaar af.

Vandaag zaterdag 18 oktober 2014, werd er gestreden om een plaatsje in de volgende ronde van de bekercompetitie. Roosendaal E5 was de tegenstander en op papier moest dit ook een goede tegenstander zijn. R'daal E5 was tot vandaag nog ongeslagen, zowel in hun 3e klasse als in de bekercompetitie.

Een gelijkspel was voldoende voor E5 maar de wil om te winnen was weer groot. Een zeer strijdbaar E5 stond weer aan de aftrap en het balletje werd weer heerlijk rond gespeeld. Bij de eerste de beste corner tegen, in de 3e minuut, kwam de bal op de rug van een van de spelers van E5 en rolde zomaar het doel in. Aahhh, wat een pech. Niet getreurd, want de spelers van E5 gaven niet op. Niet veel later maakte Sky in de 6e minuut al de gelijkmaker, met een weergaloze uithaal via onderkant lat verdween de bal in het doel. Rick die zijn verdedigende taken weer prima uitvoerde, zette even aan en wist Tygo te bereiken, die prima vrij stond. Tygo schoot heel beheerst de E5 op een verdiende 2-1 voorsprong. In de de hele 1e helft was E5 zeer balvast en kwam R'daal er eigenlijk niet aan te pas, ondanks hun individuele kwaliteiten. Niet veel later stoomde Tim S. mee naar voren, loste een schot op het doel maar werd uitstekend weg gestompt door de Roosendaalse goalie. Gelukkig was daar Tim J. die in de rebound de voorsprong groter maakte door de 3-1 binnen te knallen. Helaas uit de 2e aanval van R'daal volgde er een corner die uitstekend werd in gekopt door de R'daalse voorhoede. Jammer 3-2. Via een vlotte aanval op rechts werd Lars gevonden, Lars vond in de kaats Finley, die met een schitterend schot E5 wat meer lucht gaf door de 4-2 binnen te knallen. Zo ging E5 met een verdiende 4-2 voorsprong de rust in.

De 2e helft begon zoals de 1e eindigde, lekker veel balbezit, goede combinaties en wat al vlug leidde tot de 5-2 van wederom Finley. Zo de wedstrijd leek gespeeld, met de nadruk op "leek". Het vlotte combinatiespel kan door E5 nog niet een hele wedstrijd uit gevoerd worden, wat helemaal niet erg en ook logisch is. De spelertjes werden al wat moe en R'daal kreeg langzaam haar kansjes. Roman keepte vandaag weer een wereldpartij en rammelde diverse kanonschoten het doel uit. Darko die vele ballen afpakte en vaak de juiste man vond om een aanval op te zetten speelde ook zeer goed. R'daal kwam in de jacht op de overwinning die zij inzette, niet verder dan 2 doelpunten. Wat dus resulteerde in een 5-4 overwinning voor de E5 van Unitas'30 en dus een volgende ronde in de beker. Jongens gefeliciteerd.

Door: Michel van Ham , 18-10-2014 00:00