Unitas'30 D3

18-10-2014 10:30 Kogelvangers D1 ZA Unitas'30 D3 2-3

D3 HOUDT STAND

Bij aankomst op het Gemeentelijk Sportpark in Willemstad stonden alle kopjes strak gespannen. Al tijdens de donderdagtraining wisten de spelers van D3 waar deze wedstrijd voor stond. Minimaal een gelijkspel zou voldoende zijn om de volgende ronde van het bekertoernooi te bereiken. Met de confrontatie tegen Klundert D1 nog in de jongens' achterhoofd, zagen de spelers in dat ze ook tegen Kogelvangers hun borstje nat moesten maken.

Hoewel je als technische staf de prioriteiten heel anders legt (plezier, combineren, teamgeest, resultaat is ondergeschikt, enz. enz.) weten de jongens dondersgoed hoe de zaken ervoor staan.

Bij het betreden van veld 3 waren de omstandigheden idyllisch te noemen. Echt natuurgras en een laagstaande zon waren het decor voor de wedstrijd.

Stipt om 10:30u floot de man in het zwart voor aanvang van de wedstrijd. Unitas'30 trapte af en hield de bal in de ploeg. De intentie was om rustig te combineren om van daaruit openingen te vinden. Na 7 minuten ontstond er zo'n opening. Ricardo speelde zich mooi vrij op rechts en gaf een prima crosspass op Jerom. Jerom deed hetzelfde, nam de bal aan, speelde zijn man uit en gaf een fraai steekpass op Levi. Levi was niet meer te houden en rondde koelbloedig af.

Lang konden we hier niet van genieten. De spits van Kogelvangers toonde aan dat hij een behendige dribbelaar was en passeerde vier Unitassers alsof ze er niet stonden. Jordy kon geen redding meer brengen en de 1-1 was een feit.

De wedstrijd was in evenwicht maar na ruim twintig minuten kwam Unitas'30 weer op voorsprong. Een hoekschop vanaf links ging van Jerom naar Remco waarna Remco oog had voor de mee opgekomen Mees. Mees dacht niet na en haalde verwoestend uit. Zijn schot belandde hoog in de hoek, buiten het bereik van de doelman. Mooie goal!

Unitas'30 werd sterker maar had moeite om er doorheen te komen. Sam had nog wel pech met een mooi afstandsschot nadat Sohayb goed het overzicht behield. De keeper kon redding brengen.

Een minuut of 10 na rust dacht Unitas'30 de wedstrijd te beslissen. Levi kopieerde de actie van de spits van Kogelvangers, Sohayb trok twee verdedigers met zich mee en Levi bracht de marge terug naar twee doelpunten.

De bezoekers hadden nu wel controle, maar de thuisploeg kwam zo'n tien minuten voor tijd terug in de wedstrijd. Sam raakte de bal volledig verkeerd bij een terugspeelbal, waarna Jordy geen redding meer kon brengen toen de spits alleen op hem af kwam.

Hoewel Kogelvangers nog wel aanzette, kon Unitas'30 de voorsprong vasthouden. Complimenten voor de inzet van de ploeg!

Komende week wordt er maandag getraind, dinsdag vriendschappelijk tegen Rood Wit D1 en donderdag trainen we.

Tot dan.
Door: Richard Teunissen , 20-10-2014 00:00