Unitas'30 B1

18-10-2014 12:45 MZC'11 B1 ZA Unitas'30 B1 3-1

Unitas'30 B1 kan zich volledig gaan richten op de competitie

In de derde en laatste bekerwedstrijd voor Unitas'30 B1 stond alleen nog een theoretische kans op het behalen van de volgende ronde, hetzelfde gold voor de tegenstander uit Zierikzee MZC'11 B1.

Na bijna een uur rijden kon in Zierikzee in de volgende basisopstelling worden aangetreden.

Danni
Morteza, Nick, Rick, Piet
Julian, Justin, Cas,
Davy, Mert, Walid

In het eerste kwartier was er aan onze zijde geen vuiltje aan de spreekwoordelijke (en zeer blauwe) lucht in het Zeeuwse land. Veel balbezit, nog geen uitgespeelde kansen maar dat zou vast nog wel komen.

Tot na 16 minuten wijzelf MZC in het zadel hielpen door een verkeerde terugspeelbal, waardoor de spits alleen door kon lopen op de van een blessure teruggekeerde Danni. 1-0 achter.

Nog geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, maar de achterstand bleek een verlammende werking te hebben. Een opstapeling van foute aannames, passes en keuzes leed zelfs nog voor de rust tot een 2-0 achterstand, door een verdwaald schot van MZC net buiten het 16-metergebied.

In de rustpauze was het wederom stil in de kleedkamer en werd de boel even terug op scherp gezet. Twee wissels Timo verving Danni en Fabian kwam erin voor de licht aangeslagen Cas.

De tweede helft werd wederom slecht begonnen en kwamen we goed weg door een bal op de paal. Na deze aanval doorstaan te hebben werd in het vervolg wel gedomineerd met veel balbezit. De eerste echt kans was ook gelijk een doelpunt. Fabian werd centraal vrijgespeeld en kon met een boogbal over de keeper ervoor zorgen dat de attent meegelopen Davy de aansluitingstreffer kon binnenschieten. 2-1!
De grensrechter van MZC die overigens voor elke aanval van ons met z'n vlag omhoog stond, kon niet helpen dat we hierdoor terug in de wedstrijd kwamen.

Amaar viel in voor Nick en ruim 20 minuten voor tijd kon breekijzer Yusuf wellicht nog iets forceren. Veel balbezit, vrije trappen, corners maar de bal wilde niet tegen het netje bollen.

Een voetbalwet leert 'als je zelf niet scoort' dan valt ie aan de andere kant. En zo geschiedde, een opstapeling van pech, fouten en een goede afwerking van de spits van MZC leidde tot de 3-1 en tevens de eindstand.

Stand-in vlagger Sandor had de achterste linie goed kunnen analyseren. Ad-interim Roger Hellemons de analyse globaal van de zijkant, kortom veel om op te trainen deze week om aanstaande zaterdag weer scherp aan de competitie te beginnen. De achterstand op de kop bedraagt namelijk ook maar 3 puntjes.

Het vertrouwen is groot, nu de uitvoering nog!

Door: Roger Lambregts , 20-10-2014 00:00