Unitas'30 Zaterdag 1

18-10-2014 14:30 Bevelanders 1 ZA Unitas'30 Zaterdag 1 2-4

Sc Unitas bekert verder ten koste van vv Bevelanders

Zaterdag 18 oktober stond de eerste knock-out-wedstrijd van de beker op het programma. Nadat Unitas de volle buit had gepakt in de poulefase, moest nu worden afgerekend met vv Bevelanders. Trainer Joris Hendrikx was de meest opvallende afwezige in de verre uitwedstrijd in Kamperland. Zijn taken werden eenmalig overgenomen door de nog geblesseerde Rens Broks. Bovendien kon er nog geen beroep worden gedaan op de eveneens geblesseerde Peter van Loon en de vakantie vierende Tim Slotboom. Verder kon coach Broks beschikken over 16 fitte spelers.

Met de noodzakelijke inentingen van de GGD en het paspoort op zak, werd afgereisd naar Noord-Beveland. Van de tegenstander was niks bekend, behalve dat ze een vergelijkbaar seizoen draaien als Unitas, maar dan in de 4e klasse A. Op de lange heenreis was genoeg tijd om over de kracht van de tegenstander te speculeren. De meegereisde aanhang - die via een vlucht over London Heathrow en vervolgens de pont naar Kamperland waren afgereisd, inclusief de paspoortcontrole en een bezoekje aan Bierbrouwerij Emelisse - stonden ons al op te wachten op het sfeervolle sportpark ‘Campen’.

Unitas verteerde de reis echter goed, begon sterk aan de wedstrijd en pakte gelijk de voorsprong. Een voorzet van Davey werd door iedereen gemist, behalve de attent meegelopen rechtsbuiten Joep. Vanuit een moeilijke hoek liet hij in de 2e minuut de 0-1 aantekenen. In het vervolg van de eerste helft had Unitas de overhand, kwam het zelden in de problemen, maar voorkwam de goalie van vv Bevelanders een oplopende score voor de geelhemden. Nog voor rust moest Unitas noodgedwongen twee keer wisselen. Ralf viel uit met een hamstringblessure en Rick met hartkloppingen. In plaats van een centrale verdediger en een centrale middenvelder in te brengen, maakte trainer Broks er een legpuzzel van, waarbij de opstelling tot twee keer toe drastisch werd gewijzigd. Het kwam het spel van de Leurse equipe niet ten goede.

De tweede helft werd rommelig gestart en de mannen van vv Bevelanders sloegen in de 53e minuut toe: 1-1. De gelijke stand wakkerde het vuurtje bij de Zeeuwse ploeg verder aan, maar dat werd vakkundig geblust door Sven Valentijn. In de 68e minuut vuurde hij de bal hard in de korte bovenhoek en in de 84e minuut kopte hij knap raak. De ontlading was groot en de wedstrijd was gespeeld. Net voor tijd speelde Bjorn met een sublieme pass Davey vrij. Alles wat geel-zwart was, wist wat er ging komen, namelijk de befaamde lob. De Zeeuwen konden alleen vol bewondering toekijken hoe de 1-4 na een perfecte uitvoering tegen de touwen stuiterde. Nog net voor het laatste fluitsignaal werd een onoplettendheid bij Unitas afgestraft: daarmee kwam de 2-4 eindstand op het scorebord.

Snel zal duidelijk worden wat de volgende opponent wordt in de beker. Aanstaande zaterdag wacht alweer de competitiewedstrijd bij Nordea. De honger naar een zege is groot, want daarmee kunnen we definitief aansluiting vinden bij de top van de 4e klasse. Na de wedstrijd zal vlagger Nicky ons voorgaan om de honger definitief de stillen, met het befaamde ‘Broodje Nordea’.

Opstelling Unitas:
Mark Hellemons;
Simon Hanemaaijer, Ralf van Poppel (24. Ronald Jaspers), Antal Hendrikx, Ramon Bastiaansen;
Lars Rampaart, Rick Breugelmans (40. Rudy van der Ven), Bjorn van der Meulen;
Joep Schouten, Sven Valentijn, Davey Laarhoven;