Unitas'30 F1

13-09-2014 08:30 TSC F2 Unitas'30 F1 2-5

Koppie koppie

Zaterdagochtend 13 augustus moesten we vroeg uit de veren, omdat we om 7:30 uur moesten vertrekken naar TSC F2. Voor deze eerste competitiewedstrijd was het team niet compleet, maar we hadden gelukkig versterking van Jermy uit F2 gekregen.
Vanaf het begin van de wedstrijd zetten onze toppers TSC F2 goed onder druk en stonden we verdedigend ons mannetje. Bij een verdwaalde voorzet van Sam stond de keeper van TSC op het verkeerde been en ging de bal in de goal: 0-1. We bleven hierna aanzetten en Veron maakte via een schot de 0-2 en Fadi de 0-3. Een goed begin dus en het was nog maar de 8e minuut!!
Hierna werden onze toppers een beetje hoogmoedig en kreeg TSC een counter kans, omdat we met het koppie te veel met de aanval bezig waren: 1-3. Hierna ging het iets meer gelijk op en waren er af en toe leuke duels. Maar tot de rust bleef het 1-3.
De tweede helft verliep moeizamer dan de eerste, omdat de kansen die kwamen er maar niet in gingen. Ergens rond de 30e minuut lukte het Sam dan toch via een mooi afstandschot de 1-4 te maken. Daarna lukte het TSC werderom de 2-4 te maken, vanuit een situatie dat er te veel koppies weer op de aanval waren gericht. Uiteindelijk was het Fadi die de 2-5 (eindstand) maakte na een mooie actie.

Over de hele wedstrijd gekeken, hebben we verdiend gewonnen en hebben onze toppers geleerd dat ze in hun koppie altijd zowel op de aanval als verdediging gericht moeten zijn.
Over koppies gesproken:
Hoogtepunt van de wedstrijd waren de vele kopballen, die onze toppers vandaag lieten zien. Helaas gingen de kopkansen er net niet, maar oefening baart kunst. Dus wie weet volgende week een kopgoal thuis tegen Alliance F1?

Door: Simon Liebregts , 13-09-2014 00:00