Unitas'30 Zaterdag 1

14-08-2014 20:00 Kogelvangers 1 Unitas'30 Zaterdag 1 4-0

Onwennige start sc Unitas ’30 zaterdag 1.

Na vier trainingen in het nieuwe seizoen, stond op 14 augustus de eerste wedstrijd voor de deur voor Unitas zaterdag 1. Het betrof een oefenwedstrijd tegen derdeklasser Kogelvangers, met veel jonge en gretige spelers; een mooie graadmeter. Een onwennig Unitas moest zich gewonnen geven met een geflatteerde nederlaag: 4-0

De aftrap in Willemstad vond plaats om half 8 op een bijveld zonder verlichting. Het veld oogde strak, maar was ook zacht, wat in combinatie met de wisselende weer de omstandigheden zwaar maakten. Unitas begon in de vertrouwde 4-3-3-formatie met aanwinst Lars Rampaart ‘met de punt naar achter’ op het middenveld. De Leurse formatie kon nog geen beroep doen op de geblesseerde Ab van Poppel en vakantiegangers Rick Breugelmans en Sven Valentijn.

Unitas moest wennen aan de samenstelling van de ploeg en het kostte even tijd om de organisatie goed weg te zetten. Bovendien was er ook nog niet de rust om de bal lang in de ploeg te houden. Het was daarom geen verrassing dat het spel in de beginfase vooral plaats vond op de helft van Unitas. Na 13 minuten nam de ploeg van trainer Henk Vos een verdiende voorsprong: 1-0. Langzamerhand kwam Unitas beter in de wedstrijd en kwam het – in tegenstelling tot de scheidsrechter – vaker op de helft van Kogelvangers. Dit leidde tot enkele mogelijkheden, zoals een schot van Lars Rampaart en een lob van Bjorn van der Meulen. Echter de precisie ontbrak nog. De 1-0 was daarmee ook de ruststand.

Om iedereen voldoende minuten te maken, werden in de rust zes wissels toegepast. Zo maakten Ronald Jaspers en Peter van Loon na lang blessureleed hun rentree. Hun rentree moest echter nog even op zich wachten; Bjorn van der Meulen was de scheidsrechter te vlug afgeweest met het optrommelen van de beide ploegen. De scheidsrechter zocht even later tevergeefs de kleedkamers af en trof alleen de geblesseerd uitgevallen Rens Broks aan. Broks sommeerde de man in het zwart op het veld te gaan kijken, waar beide ploegen al minutenlang klaarstonden voor de aftrap.

Unitas begon de 2e helft met Davey op het middenveld, kort achter nieuwe spits Rudy van der Ven. Al snel was Unitas dicht bij de gelijkmaker, maar Peter van Loon kwam een teenlengte te kort op een scherpe voorzet van Alex van Steen. In de 54e minuut kwam Kogelvangers via een snelle uitbraak op 2-0. Een voorzet werd van richting veranderd en doelman Hellemons dook er over heen. Kort daarna maakte Hellemons zijn fout goed met een prachtige redding en leek Unitas de aansluiting te vinden, echter belandde het lobje van Davey Laarhoven net naast het doel. Na weer een snelle uitbraak in de 65e minuut maakten Kogelvangers simpel 3-0. Om de wedstrijd weer in evenwicht te brengen bracht Unitas een aantal zwaargewichten in het veld. De wedstrijd leek vervolgens dood te bloeden, maar bij de invallende duisternis kwam alsnog een geflatteerde 4-0 op het scorebord.

Opstelling Unitas:
Mark Hellemons;
Ramon Bastiaansen (46. Ronald Jaspers), Jasper van der Veen (46. Antal Hendrikx), Ralf van Poppel (68. Jasper van der Veen), Dennis van Steen (46. Tim Slotboom);
Simon Hanemaaijer (68. Lars Rampaart), Lars Rampaart (46. Joep Schouten), Bjorn van der Meulen (46. Peter van Loon);
Alex van Steen (78. Ramon Bastiaansen), Rens Broks (46. Rudy van der Ven), Davey Laarhoven (68. Bjorn van der Meulen)
Door: Ab van Poppel , 16-08-2014 00:00