Unitas'30 B1

30-08-2014 12:15 DOSKO B1 ZA Unitas'30 B1 2-4

Unitas'30 B1 komt laat op gang in tweede bekerwedstrijd tegen DOSKO B1

Danni (k)
Davy, Walid, Julian, Piet ('55 Anouar)
Amaar, Justin (c), Fabian
Cas, Rick J, Yusuf

1-0 '6 Dosko
2-0 '14 Dosko
2-1 '38 Yusuf Ayrim
2-2 '66 Rick de Jong (assist Fabian Coremans)
2-3 '70 Fabian Coremans (assist Justin Kwee)
2-4 '74 Cas Koole (assist Yusuf Ayrim)

Het weer in Bergen op Zoom bleek tekenend voor de start van de eerste helft. Een slecht begin van onze jongens leverde al snel een 2-0 achterstand op.

Een paar opgelegde kansen aan onze zijde werden niet benut en was er veel onnodig balverlies op het middenveld. Tot in de 35e minuut werd Rick de Jong de diepte ingestuurd en kwam de keeper van Dosko ver uit zijn doel en haalde Rick onderuit. De scheidsrechter besliste om een rode kaart uit zijn borstzak te trekken voor de keeper van Dosko. Dit was het kantelmoment van de wedstrijd.

Net voor de rust kregen we nog een vrije trap, Yusuf achter de bal en schoot van zo'n 20 meter de bal rechts onderin de hoek 2-1.

In de tweede helft werd er wederom niet sterk begonnen, maar kantelde de wedstrijd meer in ons voordeel. Tot een kwartier voor tijd de Unitas'30 show eindelijk met een dik uur vertraging werd gestart.
Een voorzet van Fabian Coremans belandde bij Rick de Jong, goede aanname en ietwat gelukkig in de afwerking 2-2. Drie minuten later Justin Kwee met een goede actie aan de rechterkant, voorzet op Fabian Coremans 2-3. Het slotakkoord was voor Cas Koole die op aangeven van Yusuf Ayrim alleen op de doelman afging en heel koeltjes de 2-4 binnenschoof.

Uiteindelijk bleken 8 minuten voldoende om de achterstand om te zetten in een winstpartij, maar ging dit niet zonder slag of stoot. Vanaf volgende week zaterdag gaat de Hoofdklasse F van start, maar zijn we zelf vrij. We houden jullie op de hoogte wat er wordt ingepland!
Door: Roger Lambregts , 01-09-2014 00:00