Unitas'30 Zaterdag 1

30-08-2014 14:30 Oranje Blauw'14 1 ZA Unitas'30 Zaterdag 1 0-2

Sc Unitas ’30 moeizaam langs Oranje-blauw’14

Zaterdag 30 augustus stond de 3e en tevens laatste bekerduel voor zaterdag 1 op het programma. Op het sportpark gelegen in Heijningen speelt sinds dit seizoen Oranje-blauw’14. Wat voort is gekomen uit Chrislandia en Oude molen. Chrislandia is een oude bekende maar na de fusie behoorlijk onherkenbaar geworden. De selectie van Oranje-blauw bestond namelijk vooral uit nieuwkomers. Deze nieuwkomers maakte het, in combinatie met het slechte weer, het zaterdag 1 knap lastig door zich vooral te concentreren op tegen houden, fysiek hun mannetje staan en de buitenspelval aan de lopende band in werking stellen. Toch stond er naar 90 min spelen 0-2 op de spreekwoordelijke borden en was de derde overwinning in de beker een feit.

Na een reis langs verschillende wegafzettingen en omleidingen was de selectie van Unitas’30 toch mooi op tijd op het sportpark in Heijningen aangekomen en kon het aan de warming up beginnen. Deze warming up was gelijk het teken om de wolkbreuk zijn gang te laten gaan. Nat en doorweken traden de basis elf aan voor de eerste helft. Al vanaf de aftrap was duidelijk dat Oranje-blauw14 hun toeschouwers niet wilde vermaken met frivool en leuk voetbal. Vooral tegenhouden, blokken en spelen op buitenspel was wat de klok sloeg. Waar het Zaterdag 1 de voorgaande 2 bekerwedstrijden er nog in slaagde het spel te maken en de bal rond kon laten gaan, slaagde het er nu niet in en had het moeite met de omstandigheden en het verdedigende blok wat Oranje-blauw’14 zette. Toch kwamen er een paar kansjes uit vrije trappen en corners. Maar deze belandden geen van allen aan de goeie kant van de lat en/of paal. Unitas’30 ging steeds meer op de lange bal spelen en hoopte daarmee de voorhoede vrij voor de Oranje-blauw goalie te zetten. Dit mislukte keer op keer en zorgde er voor dat er weinig meer gevoetbald werd door beide partijen. Toch was het Ralf die Sven met één van de lange ballen vrij voor de keeper zette. Waar Sven dacht zijn tweede treffer voor het zaterdag 1 te maken, was het de Oranje-blauw goalie die goed uitkwam en de bal voldoende pareerde waardoor er met 0-0 gerust werd.

Tijdens de thee werd er duidelijk gemaakt dat het Zaterdag 1 meer moest gaan voetballen en minder gehaast op zoek moest naar de openingstreffer. Captain Antal Hendrikx kwam na een weekje trainingskamp in Marseille terug in de ploeg net als topscoorder Rudy v/d Ven. Lars Rampaart en Bjorn v/d Meulen bleven achter in de kleedkamer. Het voetbal werd, vergeleken met de eerste helft beter. Goed was het niet maar Unitas’30 probeerde meer te voetballen en te wachten op de kansen. Deze kwamen er ook Sven en Ramon waren dicht bij de openingstreffer maar faalde in de afronding. Ook de inzetten vanuit corners en vrije trappen vonden net als in de eerste helft niet het net. Toch was het na een voorzet van rechts Rudy v/d Ven die de lang verwachte en bevrijdende 0-1 binnenkopte. Unitas’30 op voorsprong en kon de wedstrijd uitvoetballen. Dit laatste was nog een hele opgave. Het spel van Oranje-blauw’14 werd ruwer en harder. Ook de selectie van Zaterdag 1 liet zich hier in meeslepen. Ondanks de harde tackels en woorden heen en weer was het duveltje uit het doosje Alex die met een lob de gaolie wist te verrassen maar was het ditmaal de lat die redding bracht. Ook de return kon door Ramon niet worden binnen gewerkt. 0-1 leek de eindstand te gaan worden en menig speler had zich hier al bij neergelegd. Tot in de 90ste minuut Rudy v/d Ven de bal met de rug naar het goal aannam en in de draai de bal richting het goal schoot. Waar menig speler dacht dat dit een perfecte bal voor de goalie was om te pakken was het dus ook menig speler dat verrast werd toen ze deze bal in het netje zag belanden. Laten we het gooien onder de noemer; “aan de grond genageld”. 0-2 op de borden en wedstrijd ten einde.

Geen goede wedstrijd, wel drie punten en daarme groepshoofd in de beker. Nu zaak om volgende week in de eerste wedstrijd voor de competitie het voetbal weer terug in de ploeg te krijgen. TSVV Merlijn volgende week te gast op sportpark De Lage banken.

Door: By Ramon Bastiaansen , 01-09-2014 00:00