Unitas'30 F3

22-04-2014 18:30 Unitas'30 F3 Beek Vooruit F2 , 3-3

F3 verstoort kampioens-feestje Beek-Vooruit F2

In de laatste wedstrijd van dit seizoen kon F3 alleen nog voor de eer strijden. Zelfs winst zou ze niet van de laatste plaats kunnen halen maar tegenstander Beek-vooruit daarentegen zou bij winst zelfs kampioen kunnen worden vanavond. In de wetenschap dat we in de uitwedstrijd goed weerstand hadden geboden wisten we dat we met een goede dag wel eens voor een verrassing konden zorgen. Vanuit een gesloten achterhoede met Sven, Julian en Tommie werd geprobeerd zo snel mogelijk onze spits Ogulcan te bereiken. Met Ivar en Rick op het middenveld konden we de Beekse aanvallen verstoren en zelf de druk op hun achterhoede houden. Beek-vooruit wilde snel voor de eerste goal gaan en begon furieus. Onze beide back's boden goed weerstand en ook Sven kon vaak op tijd corrigeren. Vanaf de flanken kwamen we al een keer goed door maar het schot van Rick mistte kracht. Even later was het wel raak toen Ogulcan goed doorzette en vanaf rechts de bal voor de goal bracht. Tommie was mee opgekomen en aarzelde geen moment om de 1-0 aan te tekenen. De Beek was van slag en kon zichzelf niet hervatten. Slechts een paar corners kregen ze mee maar in tegenstelling tot zo vaak de afgelopen wedstrijden, konden we de ballen nu wel de goede kant in wegwerken. Met een magere voorsprong de rust in wisten we dat dit niet voldoende zou zijn om de winst binnen te halen. Beek-Vooruit had immers het kampioenschap voor ogen en deed er alles aan om de score in hun voordeel te krijgen. Toch was het weer F3 dat het net vond na weer een verre uittrap van Levi. Ogulcan mocht vrij doorlopen en strafte de hoogmoed van de verdedigers genadeloos af. Nu ging de strijd pas echt los en niet veel later had Beek-Vooruit al aansluiting. In hun drang om de gelijkmaker te maken vergaten ze dat wij vandaag aanvallend zeer sterk zijn en uit een lage voorzet van Julian tikte wederom Ogulcan de bal achter de keeper. Met nog 10 minuten op de klok gaf Beek-Vooruit weer gas en bestookte onze goal. Een afgeketste bal leverde weer een corner op en deze keer was het wel raak. Onze jongens hadden bijna alles al gegeven en moesten nu proberen de storm te keren. Met hand en tand (die van Rick!!) werd geprobeerd de voorsprong vast te houden maar 4 minuten voor tijd viel dan toch de gelijkmaker. Een schot van afstand vloog precies tussen iedereen door, buiten het zicht van Levi. De teleurstelling was groot maar gelukkig was er nog het besef dat we met een gelijkspel het Beekse feestje ook zouden verstoren. Geconcentreerd en moedig verdedigend haalden we het eindsignaal en vol trots werd het gelijkspel als een overwinning gevierd.

Prachtig slot van een tegenvallend seizoen waar we enkele wedstrijden vlak voor tijd de punten hebben laten lopen. Toch zijn we trots op de wijze waarop we vaak weerstand hebben geboden.

Jongens bedankt voor het leuke seizoen, op naar de toernooien!!

Grtz Ramon & Corné
Door: Corné de Jong , 23-04-2014 00:00