19-04-2014 08:30 TSC E1 Unitas'30 E1 3-5

E1 SLUIT COMPETITIE (ERG) GOED AF

Unitas'30 E1 speelde vandaag de laatste competitiewedstrijd tegen TSC E1, de kampioen van de gelijke spelen in de voorjaarscompetitie. De Oosterhouters speelden liefst vijf keer gelijk, in tien wedstrijden. De eerste ontmoeting van deze competitie won TSC nog met 2-4. Unitas'30 was toen zeker niet minder, maar TSC ging veel effectiever om met de kansen. Vandaag was alles anders, Unitas'30 was scherper, beter en scoorde meer. Op deze vroege ochtend (8:30u!) werd het 3-5 in Oosterhout.

Na de oorwassing een week eerder in Veghel was Unitas'30 E1 er vandaag op gebrand om de competitie goed af te sluiten. Blijkbaar was er zelfs nog een hele kleine theoretische kans om gedeeld kampioen te worden. Dan moesten Beek Vooruit en Baronie vandaag gelijk spelen, wij winnen en Boeimeer zou dan over twee weken moeten winnen van Baronie. Een krankzinnig scenario, aangezien er dan vier teams kampioen zouden worden.

Unitas'30 E1 begon overweldigend aan de wedstrijd, waar normaliter het venijn in de tweede helft zit stond het nu na 10 minuten 0-3 voor de bezoekers.

De 0-1 kwam op naam van Bart. Een fraaie aanval via Jerom en Sohayb werd door laatstgenoemde op tijd breed gelegd en het was een koud kunstje voor Bart. Zowel de 0-2 als de 0-3 waren het resultaat van vroegtijdig druk zetten en het winnen van de duels. Sohayb was twee keer het eindstation.

TSC kwam weer terug in de wedstrijd. Een corner werd weliswaar weggewerkt, maar vervolgens weer terug in gebracht. Unitas'30 was niet van de goal afgegaan en de bal werd hard en knap binnen geschoten. Een mooie goal.

Sohayb en Mees kregen nog enkele dotten van kansen, maar benutten ze niet waarop TSC terug in de wedstrijd kwam. Een duel tussen Justin en een TSC-aanvaller werd zwaar bestraft met een strafschop en, hoewel Jordy de bal wel nog toucheerde, de aansluitingstreffer was een feit.

In deze eerste helft speelde Unitas'30 erg sterk. Ondanks de twee tegentreffers stonden de verdedigers scherp te verdedigen, waren de middenvelders overal te vinden en werd er voorin goed samen gespeeld.

Na rust hield Unitas'30 dit niveau vast en werd TSC vanaf het begin vast gezet. Dit betaalde zich uit in de snelle 2-4. Remco ontfutselde de bal van zijn directe tegenstander, had een goede actie in huis, bediende Bart en Bart scoorde zijn tweede van de ochtend.

De gasten gingen verder en na een kwartier kregen wij een strafschop. Sohayb z'n standbeen werd onderuit gehaald en ging zelf achter de bal staan. Met veel overtuiging schoot hij de bal hard en hoog in het doel, keeper kansloos.

De 3-5, tien minuutjes voor tijd was er één voor de statistieken. Tussendoor raakte Jerom nog wel de paal, maar de wedstrijd was gespeeld.

Zo sluit Unitas'30 deze competitie goed af en staat het nu op een tweede plaats. Boeimeer kan ons nog van de tweede plaats afstoten als het van Baronie wint. Dit is voor mij echter van ondergeschikt belang. We hebben ons in deze sterke competitie van een goede kant laten zien. Iedere tegenstander in de competitie is van een hoog niveau, wat ervoor zorgde dat iedere wedstrijd het maximale werd gevraagd van de jongens.

We hebben nu nog drie toernooien, waarin gaan we proberen de lijn voort te zetten.

Maandag geen training i.v.m. Pasen, donderdag wel. Tot dan.
Door: Richard Teunissen , 20-04-2014 00:00