Unitas'30 B3

03-05-2014 15:00 Roosendaal B5 Unitas'30 B3 8-3

Zaterdag 3 mei 2014: Roosendaal B5 - Unitas’30 B3

Het regende, niet buiten, maar afmeldingen. Op uiteenlopende redenen konden Stan, Youri, Ties, Ane en Mert niet meespelen. Na shoppen in de Unitas’30 winkel namen we Billy (A2), Marnik en Teun (beiden B2) en Lucas (C5) mee naar Roosendaal B5, die van ons moesten winnen om nog kans te maken op het kampioenschap. Zij lieten zien over veel kwaliteit te beschikken, met name een zeer goede laatste man en 2 hele snelle jongens voorin. Met Teun als vorstopper en Billy en Marnik op het middenveld hadden we een sterke as, waar Roosendaal B5 het knap lastig mee had. Desondanks kreeg keeper Lucas genoeg te doen. In het eerste half uur hielden we goed stand met enkele kansjes en goed verdedigingswerk van Lucas, Yoshi, Luuk, Teun en Levi. We incasseerden één tegentreffer na een corner waar de bal hoog bij de 2e paal binnengekopt werd. Schoten van Faouzi, Billy, Shiran, Darcy en Niels leverden geen doelpunten op. Die vielen in het laatste kwartier wel aan de andere kant, met name op ongelukkige momenten door een bal die weggewerkt werd en via een eigen speler voor de voeten van de tegenstander viel, of een schot dat voorlangs maar niet over de achterlijn ging en een snelle voorzet een goal opleverde. Ons hoogtepunt was een mooie pass van Marnik op Niels, die breed legde op Shiran, die kapte en vervolgens vanaf de linkerkant de bal mooi binnentrapte. Rust 5 – 1.

In de 2e helft konden we lang bijbenen en verrichte Lucas enkele mooie reddingen. Tegen een redelijk gemakkelijk gegeven strafschop was hij echter kansloos: 6 – 1. Na de 7 – 1 speelde Billy Darcy aan in de diepte, die met links snoeihard in de bovenhoek schoot: 7 – 2. Enkele minuten later bediende Marnik Darcy die weer scoorde: 7 – 3. De licht geblesseerde Sam speelde ook nog 20 minuten verdienstelijk mee. De eindstand werd door Roosendaal B5 bepaald: 8 – 3. Nog te vermelden waard was een prachtige solo van Billy, die zelfs een panna deed bij de keeper, maar toen met bal en al over de achterlijn rende i.p.v. in het lege doel te schieten. Hij wilde daarna meteen spontaan wisselen!

De competitie zit erop. Jammer dat we van de laatste 5 wedstrijden er maar 1 gewonnen hebben. Tegen St Chrislandia/Oudemolen B1 en Seolto B2 en hadden we eigenlijk moeten winnen. Maar de andere wedstrijden, ook de derby tegen Unitas’30 B4, hebben we wel gewonnen en dus niet weggegeven. We zijn op een verdiende 5 plaats geëindigd. Roosendaal B5 heeft hun laatste wedstrijd met 1 -0 verloren van VVR B3, die dus kampioen zijn geworden.
Door: Ron Vervoort , 12-05-2014 00:00