Unitas'30 B3

12-04-2014 14:30 Unitas'30 B3 VVR B3 Jong, Maarten de 1-3

Zaterdag 12 april 2014: Unitas’30 B3 – VVR B3 1 – 3

Vandaag ging het erom: koploper Unitas’30 B4 tegen VVR B3, die 4 verliespunten minder hebben maar wel nog 2 wedstrijden moeten inhalen. Dus winnen en volop meedoen om het kampioenschap of afhaken. Ane was erbij, dus voor het eerst deze seizoenshelft was het complete team aanwezig. VVR B3 kreeg over links de eerste mogelijkheid, maar hun vizier was nog niet scherp. Ties werd aangespeeld en zijn schot werd door de keeper gekeerd. Een hoge bal van VVR B3 stuiterde over onze verdediging, maar Youri lette goed op en voorkwam een tegentreffer. Darcy speelde Levi aan, die weer zijn wekelijks momentje had door een bedoelde voorzet bijna tussen de palen te krijgen. Stan nam een goede corner vanaf rechts en de bal kwam bij Darcy, die met uitgestrekte voet de bal net over de lat tikte. Mert zette een leuke combinatie op met Faouzi en Darcy, maar zijn schot was een gemakkelijke prooi voor de keeper. Bij tegenaanvallen van VVR B3 stond de achterhoede zijnde Sam, Luuk en Levi hun mannetje onder leiding van de uitstekend spelende Yoshi. Darcy brak door, maar de keeper redde. Even later nam Darcy een vrije trap die gevaarlijk dichtbij de 2e paal kwam, maar Stan en Niels konden er net niet bij. Toch kwamen we na 25 minuten op voorsprong, toen Mert met een mooie steekpass Darcy vrijzette, die met een schot in de verre hoek de keeper kansloos liet: 1 – 0. VVR B3 zette aan, maar Sam zat er 2 keer goed tussen. Toch viel enkele minuten later de 1 – 1 na een doorbraak. VVR B3 rook bloed en ging door. Youri kwam goed uit en plukte glijdend over de grond de bal voor de voeten van een tegenstander weg. Even later was hij weer attent toen een verre bal achter onze verdediging viel.

Na de rust kregen we binnen een minuut een corner, die genomen werd door Faouzi. De bal kwam bij Levi, die de bal net niet lekker raakte. Ane zijn rentree en het was te merken dat hij nog ritme miste. Helaas viel al snel een tegentreffer, toen VVR opkwam en de bal over onze doellijn verdween ondanks reclamaties van hands door de aanvaller: 1 – 2. We kregen een uitgelezen kans om gelijk te komen toen Yoshi een vrije trap snel nam en Shiran aanspeelde, die op rechts er vandoor ging en Ties in de diepte bereikte. Ties werd – achterna gezeten door een tegenstander – door de uitkomende keeper gedwongen naar buiten uit te wijken en vanwege zijn snelheid verdween de bal over de achterlijn. Luuk veroverde goed de bal en gaf die aan Faouzi, Hij speelde Darcy aan, die kapte en draaide en met rechts net over de kruising schoot. Het zat ook niet mee! Zeker niet toen de onverzettelijke Stan en zijn tegenstander tegen elkaar botsten en Stan en met een flinke bloedneus van het veld af ging en naar de dokterspost moest gaan. Jammer kerel. Mert nam zijn plaats over en Sam, die last had van een flinke schaafwond, ging zich toch weer warmlopen om Mert te gaan verlossen van de voorstopperpositie. Niels gaf een voorzet en de inkomende Ane kon er net niet lekker bij. VVR B3 kwam door, maar schoot van dichtbij tegen Youri aan. Darcy speelde Niels aan, die Ties diep stuurde en een corner verdiende. Faouzi legde de bal panklaar bij Darcy, die vanuit de lucht net over volleerde. De tegenstander kwam eruit en Mert zat er goed tussen en tikte de bal net op tijd naar Youri. Uit de daaropvolgende corner viel de bal bij de eerste paal en daar was een tegenstander er het eerst bij: 1 – 3. Met nog een klein kwartier op de klok gingen we achterin 1 op 1 spelen om meer druk naar voren te krijgen. De doorgeschoven Yoshi nam de goal van VVR B3 onder vuur, maar hun keeper liet zich niet verschalken. Youri ook niet toen hij de bal na een vrije trap randje 16 fraai uit de rechter benedenhoek tikte. Laatste kans was voor Niels, die gehaast over schoot.

Jammer jongens, van een gelijkwaardige tegenstander niet gewonnen. Toch de laatste 2 wedstrijden laten zien wat we waard zijn!
Door: Ron Vervoort , 15-04-2014 00:00