19-04-2014 09:30 DIOZ E1 Unitas'30 E5 4-4

Unitas E5 blijft ongeslagen.

Nadat vorige week het kampioenschap was binnengehaald moest aangetreden worden tegen de enige tegenstander welke punten tegen onze E5 had weten te halen, nl. DIOZ.
We wisten nog uit de thuiswedstrijd dat DIOZ een erg stugge ploeg om tegen te spelen was en verder dat ze een uitstekende keeper hadden. Wat we ons ook nog konden herinneren was de effectiviteit van DIOZ; de vorige keer werden alle drie de kansen benut.
In het begin van de wedstrijd leek er geen vuiltje aan de lucht; wederom met prima combinatievoetbal en vroeg druk zetten werd DIOZ vanaf het eerst fluitsignaal vast gezet op eigen helft en binnen 10 minuten was het alweer 0-3 voor Unitas E5.
Helaas sloop hierna een beetje nonchalance in de ploeg en beek weer eens hoe effectief de aanvallers van DIOZ waren. Nog voor rust wisten ze de 0 – 3 achterstand weg te werken tot een 3 – 3 ruststand.
In de rust een donderspeech van de coach waarin er op gewezen werd dat we meer als team moesten voetballen en als er ook maar iemand verslapt we deze wedstrijd zomaar zouden kunnen verliezen.
Helaas had DIOZ vleugels gekregen door de plotselinge ommekeer in de eerste helft en kwam Unitas zelfs halverwege de tweede helft met 4 -3 achter.
Nog 1 keer werden de mouwen opgestroopt, wat we willen dit seizoen toch echt ongeslagen afsluiten en de beloning kwam nog net op tijd zodat uiteindelijk een 4 - 4 eindstand op het scorebord kwam.
Zo zie je maar weer dat alle ploegen nu willen winnen van de kampioen en er ook nu geen makkelijke wedstrijden meer tussen zitten.
Door: Bert Lambregts , 22-04-2014 00:00