Unitas'30 E1

06-06-2015 09:00 Beek Vooruit E1 ZA Unitas'30 E1 3-2

Helaas verloren

Vandaag de FINALE van de KNVB-beker tegen een leuke tegenstander Beek Vooruit E1. De wedstrijd werd verspeeld bij vv Sarto. Maar helaas met 3-2 verloren.

De beginopstelling was Tim M in de goal, verder achterin Lars, Bas en Bram O, Boaz, Tobias op het middenveld en Bram S, Rick en Rik voorin. Jesse en Tim V begonnen als reserve.

Om 09:02 werd de finale gestart. De jongens waren gespannen en dat is logisch. Zo snel mogelijk in je ritme komen om de zenuwen weg te spelen. Al vrij snel was te zien, dat we het zeker niet cadeau zullen krijgen. Op de rand van de 16-meter werd er een overtreding begaan op 1 van de Unitas’30 spelers. Dit betekent een vrije trap die genomen werd door Tobias. Dat hij een goede trap had dat wisten we al, maar deze vrije trap zat er perfect in. Bam in de linker kruising. YES 0-1 voorsprong. Wij spelen namelijk uit.

Jammer genoeg gaf Beek Vooruit nog niet op en ze deden er een schepje boven op. In de 8e minuut werden we al gewaarschuwd doordat de spits van Beek Vooruit op de lat knalde, terwijl hij makkelijk had kunnen scoren. 3 minuten later was het dan toch weer gelijk 1-1. In voetbaltermen de 2e bal werd niet goed weggewerkt, waardoor Beek Vooruit te makkelijk op de goal kon schieten.

De jongens waren het even kwijt en vrij snel daarna moest Tim M zich strekken om een volgende knal van Beek Vooruit uit zijn goal te houden. Maar in de 15e minuut werd het dan toch 2-1 voor Beek Vooruit. Geeft niets de wedstrijd duurt nog lang.

Even later ging Bram S alleen op de keeper af, maar helaas hield de keeper de ingeschoten bal. Toch maakte Bram S de 2-2 in de 22e minuut op aangeven van Tobias. Yes we doen nog mee.

In de 29e minuut had Tim V een goede actie door zich goed vrij te maken, alleen zijn schot ging net iets te hoog, waardoor we met 2-2 gingen rusten.

Om 09:36 begonnen we aan de 2e helft. In de 36e minuut kregen we al een waarschuwing doordat de linksbuiten van Beek Vooruit een knappe voorzet gaf, die door iedereen gelukkig gemist werd. We leven nog. Maar die linksbuiten kreeg er steeds meer zin in en speelde zijn directe tegenstander uit, waardoor hij richting de goal liep en knap binnen schoot. Shit 3-2 achter. Proberen een tandje bij te schakelen.

Dat bijschakelen lukte niet erg. De wedstrijd kostte de jongens veel kracht (ook vanwege de spanningen), waardoor er minder overleg was, waardoor het steeds moeilijker werd om via een combinatie elkaar te vinden. Bijna kwam de gelijkmaker uit een corner in de 42e minuut, maar de verdedigers van Beek Vooruit kregen de bal toch weg voor hun goal.

De tijd tikt verder en verder. De krachten worden minder. De gedachten in het achterhoofd gaan meespelen. Maar bijna was het nog gelukt om in de laatste minuut de bal in de goal te prikken, alleen het lukte Rick en Tim V net niet.

En dan het verschrikkelijke geluid (als je verliest tenminste). Het eindsignaal van de scheidsrechter. We hebben verloren en dat is nooit leuk, maar zeker vandaag niet. Een bijpassende spreuk hierbij is: uithuilen en opnieuw beginnen.

Het mocht niet zo zijn. Beek Vooruit gefeliciteerd met de overwinning. Patrick bedankt namens de spelers, ouders en mij voor al die zweetdruppels die je in de jongens gestopt hebt al die jaren. Volgend jaar zien we je weer terug als ouder.
Door: Richard Lauwen , 06-06-2015 00:00