21-05-2015 18:45 Best Vooruit E1 Unitas'30 E1 6-1

E1 is niet altijd een cupfighter

Vandaag de tweede halve finale van de week tegen Best Vooruit voor de Omroep Brabant Cup. De tegenstander was onbekend voor ons en was gezien de resultaten niet een echte topper.

De beginopstelling was hetzelfde als afgelopen maandag (never change a winning team) Tim M in de goal, verder achterin Lars, Bas en Rik, Boaz, Tobias op het middenveld en Bram S, Tim V en Rick voorin. Jesse en Bram O begonnen als reserve.

Het begin was geweldig. In 5 balcontacten lag de bal in de goal (0-1). Na de aftrap belandde de bal bij Bas die een diepe bal gaf op Bram Sloots. Die wurmde zich naar de achterlijn en gaf goed voor op Tim V, die de bal in de goal schoot. Dat is altijd leuk beginnen, maar het was van zeer korte duur.

De E1-ers sloften over het veld en reageerde altijd iets later als de tegenstander. Hierdoor konden de tegenstandersj lekker combineren en was het in de 4e minuut al 1-1. Ook na dit moment veranderde niet veel aan deze speelwijze. Dit resulteerde na 20 minuten in een 3-1 achterstand. Tot aan de rust die 5 minuten eerder kwam als normaal, bleef de stand intact.

Ik was getuige van 1 van de laatste donderspeeches van Patrick in de rust. Ik zal ze gaan missen. Toch hielp het wel, want er kwam een beter gemotiveerd team het veld op als in de 1e helft. Het spel ging regelmatig op en neer, maar de meeste balcontacten vonden plaats op de helft van Best Vooruit.

Er hadden een paar ballen in de goal kunnen verdwijnen, 2x Tobias op de lat, Bas schiet langs de verkeerde kant van de paal en nog een aantal halve kansjes. Mocht er eentje ingevlogen zijn, dan hadden we een andere wedstrijd gehad wellicht. Maar helaas het mocht niet lukken.

De uitslag werd zelfs nog geflatteerd door 3 doelpunten van Best Vooruit in de laatste 10 minuten, waardoor we met een 6-1 nederlaag het pokken eind terugreden naar het pittoreske Etten-Leur. De leiding (en de ouders) hadden liever 2 finales gehad, maar het zat er vandaag niet in. Moeten we ontevreden zijn. Nee dat zeker niet, ondanks een aantal 7x7 wedstrijdjes is het toch een leuk evenement de Omroep Brabant Cup.
Door: Richard Lauwen , 22-05-2015 00:00