25-04-2015 09:00 TVC Breda E1 Unitas'30 E2 3-8

E2 sluit competitie af met ruime zege.

Nadat door het verlies vorige week Unitas E2 afgehaakt was in de strijd om het kampioenschap (wat overigens na de uitslagen dit weekeinde toch niet meer gehaald kon worden) kon ontspannen begonnen worden aan de laatste competitiewedstrijd tegen TVC E1.
Helaas hadden we al wel wat tegenslag nog voor de wedstrijd begonnen was. Doordat Daan met een blessure en Nordin ziek moesten afhaken werd zonder wisselspelers afgereisd naar Breda.
De jongens van E2 pakten dit echter goed op en de eerste 20 minuten van de wedstrijd werd uitstekend verzorgd voetbal op de mat gelegd en was Unitas verreweg de betere van de twee teams. Dit leidde dan ook tot een terechte 0 – 4 stand na ruim een kwartier voetbal. Hierna liet E2 de teugels iets vieren, waardoor ook TVC iets meer aan voetballen toekwam, maar de overwinning is geen moment meer in gevaar gekomen en Unitas E2 bleef de sterkste ploeg. Op de 3 – 8 overwinning viel dan ook helemaal niets af te dingen en deze had zelfs nog hoger uit kunnen vallen.
Uiteindelijk is E2 in deze zware competitie op een derde plaats geëindigd. Wellicht had er meer in gezeten want in twee wedstrijden werd onnodig puntverlies geleden, aan de andere kant zal dit bij onze tegenstanders ook het geval zijn geweest.
Het seizoen zit erop voor E2 en de jongens kunnen zich nu op gaan maken voor de stap naar de D's waar ze volgend seizoen voor het eerst op een heel veld mogen gaan voetballen .
Door: Bert Lambregts , 26-04-2015 00:00