Unitas'30 F1

25-04-2015 10:45 Unitas'30 F1 Boeimeer F1 Hermus, Koen 2-1

Unitas'30 F1 houdt zicht op tweede plaats in Hoofdklasse B

Zaterdagochtend 25 april mochten we uitslapen en om 10:45 thuis spelen tegen Boeimeer F1. Het kampioenschap zit er niet meer in, want Baronie is vandaag de terechte kampioen geworden. Maar de strijd om de tweede plaats is nog in volle gang.
We hadden dit seizoen al twee keer tegen Boeimeer gespeeld. De eerste keer wonnen met 5-0 en de tweede keer verloren we met 0-3. Het kon dus vandaag alle kanten op gaan.
Het wedstrijdbeeld dat zich na het fluitsignaal toonde was dat Unitas’30 F1 vooral in de aanval was en Boeimeer er af en toe gevaarlijk uit kwam met een counter. Ook op fysiek gebied was de wedstrijd wat feller dan in alle andere wedstrijden die we tot dusverre hadden gespeeld. Dit fysieke is op zich goed en geeft goede strijdlust weer. Maar als het per ongeluk verkeerd uitpakte moesten we wel af en toe onze toppers erop wijzen dat ze de tegenstander een hand moesten geven.
In de eerste helft was Unitas’30 F1 heer en meester op het veld, creerde een aantal kansen en kreeg zelf een penalty. Maar wist dit niet uit te drukken in doelpunten.
In de tweede helft werden de counteraanvallen van Boeimeer F1 gevaarlijker. Toch het was Unitas’30 F1 dat uit een mooie combinatie tussen Jip, Sam en Rens de verdiende 1-0 wist te maken. Niet later daarna werd Stan gelanceerd op rechts. Zijn schot werd nog geraakt door een speler van Boeimeer, maar dat mocht niet baten: 2-0. Even later wist Boeimeer een opbouw van Unitas’30 F1 te doorbreken, waardoor Boeimeer een paar mannetjes meer in de aanval hadden. Dit overwicht resulteerde in de 2-1.
Oei, de spanning was weer terug in de wedstrijd. Zou Boeimeer F1 er nog in slagen de gelijkmaker te scoren? De bloeddruk in het veld en langs de lijn nam behoorlijk toe. Het was mooi om te zien dat onze toppers er alles voor deden om dit te voorkomen. Beide ploegen kregen nog een paar kansen/vrije trappen, maar slaagden er niet in een doelpunt te maken. Niet veel later klonk het bevrijdende eindsignaal. Over de gehele wedstrijd bekeken hebben onze toppers verdiend gewonnen. Dit houdt tevens in dat de tweede plaats in deze competitie zeker haalbaar is. Maar daarvoor zullen we ook de twee laatste wedstrijden nog moeten winnen.
Door: Simon Liebregts , 25-04-2015 00:00